ח”כ גואטה עונה לחשיפת חרדים10: “לא ידענו שיחימוביץ סירבה לבקשתו של הרב עובדיה”

ח"כ יגאל גוטאה מש"ס, מי שהוביל את האיחוד בבחירות להסתדרות בין ש"ס לשלי יחימוביץ, מסביר מדוע לא רץ עם ניסנקורן: "ניהלנו מו"מ, הם לא ספרו אותנו. היו בטוחים שש"ס בכיס שלהם" • על טענות הזיוף: "בבחירות לכנסת במשך השנים אומרים שחיכו לקולות הימאים, ואנחנו עכשיו מחכים לקולות הרמאים" • על השותפה: "ממש לא ידעתי מהסירוב של יחימוביץ למרן. אם הייתי יודע הייתי מוסיף את זה גם כשישבתי עם נשיא המועצת"
אריה ריבקינד
כ"ט אייר התשע"ז / 25.05.2017 13:57

חבר-הכנסת יגאל גוטאה מש”ס, מי שהוביל את האיחוד בבחירות להסתדרות בין ש”ס לסיעת ‘הבית החברתי’ של חברת-הכנסת שלי יחימוביץ, אומר כי נחשף – באמצעות תיעוד של חוקרים פרטיים – לגל זיופים בספירת הקולות, לטענתו.

בראיון שנהעניק למנדי ריזל ברדיו 101.5FM – אמר גואטה: “בבחירות לכנסת במשך השנים אומרים שחיכו לקולות הימאים, ואנחנו עכשיו מחכים לקולות הרמאים.

“אני 30 שנה עושה מערכות בחירות. בחיים שלי לא נתקלתי בכאלה תופעות. אני מדבר על מאות, עשרות, של משטחים של קלפיות שמגיעות פתוחות לגמרי; אני מדבר על קלפיות שגם אם הן סגורות עם איזה אזיקון מפלסטיק; אני מדבר על קלפיות שבמחשב מופיע שהצביעו שם 300 איש ובפועל יש שם 600 מעטפות. כל הסיפור הזה שנקרא הבחירות בהסתדרות, זה צריך ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה. כל מה שקורה פה זה דברים לא נורמליים”.

ניסנקורן

כאשר נשאל מדוע ש”ס לא רצה בבחירות עם יו”ר ההסתדרות הנוכחי אבי ניסנקורן – השיב: “ניהלנו משא ומתן, אני ניהלתי את המשא ומתן, ניהלנו 5 פגישות. מה שאומרים בלשון העם ‘הם לא ספרו אותנו’.

“קודם כל, הם היו בטוחים שש”ס בכיס שלהם. אתמול אחד האנשים הבכירים בהסתדרות ניגש אלי ואמר: ‘יגאל’, אם הייתי יודע שתתנו פייט כזה היינו מתנהגים אחרת. לא ספרו אותנו, אמרנו להם: ‘אנחנו רוצים נציגות בכל דבר ועניין. מעבר לזה שביקשנו מניסנקורן הצהרה לגבי השבת, הוא לא היה מוכן לתת. פניתי ליחימוביץ והיא אמרה לי: ‘אני כבר לפני 10 שנים כתבתי מאמר בנושא השבת'”.

• “זה מאוחר מדי בשבילך”: כששלי יחימוביץ סירבה לבוא אל הגר”ע יוסף זצ”ל

בנוגע לחשיפת חרדים 10, על כך שיחימוביץ סירבה לחבור לממשלה בשיתוף ש”ס, בכנסת ה-19 – לבקשתו המפורשת של מרן הגר”ע יוסף זצ”ל – כדי למנוע מלפיד להיכנס לממשלה, ואף סירבה לבוא אל הגר”ע למרות בקשתו, השיב גואטה: “יש נשיא מועצת חכמים, יש מועצת חכמים. אני אישית הייתי שעה וחצי אצל נשיא המועצת חכם שלום הכהן. הוא שאל אותי שאלות הלוך ושוב. חקר אותי ותחקר אותי.

“סיפרתי לו את כל מה שהיה במשא-ומתן, מאל”ף ועד ת”ו. ממש לא ידעתי מהסירוב של יחימוביץ למרן. אם הייתי יודע הייתי מוסיף את זה גם”.

שלי יחימוביץ'

גואטה שיבח את יחימוביץ ואמר: “יש ציבור דתי גדול וגם חרדי ומגיע לו ייצוג וזה לא קרה, והגיע הזמן שזה יקרה. הייתה תקופה ארוכה שהיינו קצת דוממים אבל החלטנו להרים את הדגל הזה. אני לא צריך לתת תעודות לשלי יחימוביץ כמה היא חברתית. כל העשיה שלה ב-10 השנים האחרונות מוכיחה שהדגל החברתי בראש מעיניה, והיא נקיית כפיים.

“העובד החלש באמת עומד לנגד עיניה, והגיע הזמן באמת שההסתדרות תחזור למקום שבגללו היא קמה: מה שקורה היום זה שהעובד החלש מעשיר את ההסתדרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תידכנו את שלי שבגלל גאווטה היא הפסידה..
    25/05/2017 18:22
    ארז
  1. עקב החבירה לשס הרבה כוחות פעלו נגדה,

    בלעדם, יתכן שהיתה נבחרת.