אדלשטיין על ה’סלפי’: זו שערוריה. נתניהו הנחה: אין יותר לחיצות ידיים

יו"ר הכנסת מגנה בחריפות את חבר הכנסת אורן חזן: "כל מי שלא התכווץ באותו רגע שהוא ראה את הדברים האלה בטלוויזיה - צריך לעשות חשבון נפש" • נתניהו החליט: הסוף ללחיצות הידיים בקבלות הפנים ממלכתיים
אריה ריבקינד
כ"ט אייר התשע"ז / 25.05.2017 12:16

ושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, תקף הבוקר (חמישי) בחריפות את התנהלות חלק מהמשתתפים באירועי קבלת הפנים לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.

בראיון שהעניק לגלי צה”ל גינה אדלשטיין בחריפות את חבר הכנסת אורן חזן, בעקבות צילום ה”סלפי” שעשה עם נשיא ארצות הברית.

“כל מי שלא התכווץ באותו רגע שהוא ראה את הדברים האלה בטלוויזיה – צריך לעשות חשבון נפש אם הוא עדיין אוהב את המדינה הזאת ומכבד את המדינה הזו”, אמר אדלשטיין.

“הייתה שם שערוריה. לא מתנהגים כך בטקס קבלת פנים רשמי וזה לא קשור לזה ש’אנחנו מדינה אחרת ואצלנו הכול סבבה'”.

בתוך כך, בעקבות ‘תקרית הסלפי’ , הנחה נתניהו את מנכ”ל משרד החוץ יובל רותם להוציא את לחיצות הידיים של שרי הממשלה מטקסי קבלת פנים ממלכתייים.

פרט לצילום של חזן, ההנחיה נובעת גם משיקולים נוספים, כמו עובדה שלחיצות הידיים נמשכו הרבה מעבר לזמן המתוכנן.

לפי דיווח בישראל היום, טקס לחיצות הידיים על השטיח האדום הגיע בעקבות לחץ שהפעילו במשרד ראש הממשלה על האמריקנים. אנשי טראמפ ביקשו כי אירוע קבלת הפנים בשדה התעופה יהיה קצר ככל האפשר, אולם בסופו של דבר נעתרו לבקשה הישראלית.

הביקורת על הטקס לא הופנתה רק כלפי חזן, אלא גם כלפי שרים נוספים, שניצלו את המעמד על מנת להחליף כמה מילים עם הנשיא, מה שעיכב מאוד את לוח הזמנים.

ביקורת נוספת נמתחה על העובדה שכמה מבאי האירוע, שהיו אמורים להישאר במקומם בטריבונות הישיבה המיוחדות, התייצבו בשורת מקבלי הפנים עם שרי הממשלה, וחלקם אף מיאנו לעזוב את המקום, גם כשאנשי הטקס ממשרד החוץ ביקשו מהם לעשות זאת.

גורם בכיר המעורב במהלך אמר לישראל היום: “כשטראמפ נחת ברומא אחרי הביקור בישראל ראו כולם מה זה טקס קצר ומתוקתק, כששורת הבכירים לוחצים יד לנשיא ואף אחד מהם לא מנסה לגנוב איתו עוד דקה של סמול טוק או העברת מסרים חטופה, ובטח שלא להצטלם איתו צילום סלפי. מהיום גם בישראל לא יחזרו המחזות המבישים שראינו”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מבאי האירוע תכתבו חברי מרכז הליכוד .
    25/05/2017 13:09
    אמיר
  1. שהממשלה קרקס אז שלא יצפו מהליצנים להיתנהג עם נימוס אנגלי.

  2. ביטול לחיצת היד
    25/05/2017 14:50
    משה ס.
  3. ההוראה במקום ויש להוסיף עליה איסור על סלפי

  4. איזה גבר החזן הזה
    26/05/2017 12:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. אם לממשלה יש גם ליצנים בכנסת כמו חנין זועבי, ציפי לבני, גמליאל, בוז’י, ביבי ועוד רבים אז שלא יצפו מאורן חזן להתנהג אחרת. בזיון או לא בזיון גם ככה הוא הצטלם כולה עם איש עסקים ופאה.