החל מיום שני הקרוב: כל נהג מונית יוכל לאסוף נוסעים שנחתו בנתב”ג

ברשות שדות הפעולה הוחלט כי בשל העיכוב באישור המכרז החדש, יוכל כל נהג מונית לאסוף נוסעים מנמל התעופה • במקביל, יופעל מערך אוטובוסים בחינם בשעות העומס
שייע קליין
כ"ט אייר התשע"ז / 25.05.2017 10:38

מהפך בשדה התעופה בן גוריון: מנכ”ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, הודיע כי החל מיום שני תוכל כל מונית הרשומה כחוק בישראל לאסוף נוסעים מנתב”ג – לאחר רישום ועמידה בתנאי הפיקוח הכללי של רש”ת, עד להודעה חדשה.

הרקע להנחייה הוא כישלון המכרז שהוציאה רשות שדות התעופה למפעיל מוניות חדש בשדה.

ההצעה של חברת המוניות ‘הדר’ יחד עם חברת גט טקסי עמדה על שיעור הנחה של 31 אחוזים מתעריף דמי הנסיעה לצרכן. אולם לאחר שהמפעילים זכו במכרז, הם הודיעו שלא יוכלו לעמוד בתנאי ההנחה שהציעו.

שירות לנוסעים יינתן גם באמצעות האפליקציות הרשומות בישראל, ולאחר רישום על פי כללי הסדר הנהוגים בנתב”ג.

בנוסף תעמיד רשות שדות התעופה לרשות הציבור מערך אוטובוסים חינם אין כסף בשעות העומס ומחסור במוניות.

מוניות הדר לוד, שהיו עד כה בעלי הזכיון, יסיימו את חוזה ההתקשרות עם רש”ת בשבוע הבא.

כידוע,  עד היום לא יכלו חברות שונות להיכנס לתחומי שדה התעופה ולאסוף נוסעים. המצב גרם לתסכול רב בקרב נהגי מוניות בישראל, שזעמו על ה’בלעדיות’ שניתנה לחברה אחת במקום.

ברשות שדות התעופה מסרו: “כפי הקיים בכל נמל תעופה בינלאומי בעולם, חברות מוניות בזיכיון מאפשרות שירות זמין לנוסעים, תחת פיקוח והן פועלות באמצעות הרשאה . בכך מתאפשר שירות ברמה גבוהה לנוסעים ולתיירים מנתב”ג זמין בכל עת ובכל תדירות.

“רשות שדות התעופה תאפשר מוניות זמינות בכל כמות בכל נקודת זמן עבור הנוסעים הנכנסים לארץ בשעות פעילות של 24 שעות ושבעה ימים בשבוע תוך כדי מזעור הפגיעה בציבור הנוסעים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סוף סוף
    25/05/2017 22:51
    יולי
  1. אף פעם לא הבנתי מה הייתה הבלעדיות שם לחברה אחת