‘לרדת מהעץ’: ליצמן התערב במשבר הדסה – לטובת הרופאים הפורשים

שר הבריאות העביר למנהל בית החולים הדסה מסמך הנחיות להתנהלות מחלקת הילדים חולי הסרטן, שששת רופאיה הבכירים נטשו • חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין: ״חבל שליצמן התמהמה והחליט להתערב במשבר הנוראי הזה רק כשההורים והילדים מוצאים עצמם ממש על פי תהום"
אריה ריבקינד
כ"ח אייר התשע"ז / 24.05.2017 19:59

שר הבריאות יעקב ליצמן העביר היום (רביעי) למנהל המרכז הרפואי הדסה, פרופ’ זאב רוטשטיין, מסמך הנחיות שיקבע את המשך ההתנהלות סביב המשבר במחלקה ההמטואונקולוגית במרכז הרפואי.

במסמך דרש ליצמן לבצע הפרדה בין טיפולי הילדים והמבוגרים במחלקות הנפרדות – ובכך נקט למעשה את עמדתם של ששת הרופאים שפרשו בשל בחירתו של רוטשטיין לערוך השתלות של ילדים במחלקות המבוגרים.

לפי המסמך, ההנחיה המרכזית של ליצמן היא “להפריד את המחלקה ההמטואונקולוגית לילדים מהפעילות למבוגרים ומתן הבטחה כי הטיפול בילדים יעשה על ידי מומחים בהמטואונקולוגיה ילדים בלבד, לפי הכללים המפורטים במסמך”.

עד כה, נמנע ליצמן מהתערבות בהחלטותיו של פרופ’ רוטשטיין, בין היתר משום שמדובר במינוי שלו. שר הבריאות גיבה את המנהל לאורך המשבר, וזו הפעם הראשונה שהוא מתערב לטובת הרופאים.

ממשרד הבריאות נמסר כי השר ליצמן ”סמוך ובטוח כי ההנחיות שהוצאו מעניקים אפשרות לכל הצדים להגיע להסכמות באשר להמשך פעילות המחלקה בהדסה, תוך הסדרת הפערים שהיו, ובכך להגיע לסיום המשבר, לטובת הילדים”.

משה בר סימן טוב, מנכ״ל משרד הבריאות, אמר: ”המתווה הוא תוצאה של עבודה אינטנסיבית של גורמי המקצוע במשרד ונועד להבטיח שהטיפול שיינתן לילדים יהיה ברמה הגבוהה ביותר.

“כל החששות שהועלו על ידי הרופאים בנוגע לאופן פעילות המחלקה קיבלו מענה במתווה. אנו מצפים שהרופאים המתפטרים ימשכו את מכתבי ההתפטרות ויחזרו לעבודה סדירה”.

בעקבות פנייתו של שר הבריאות לרופאים ולמנהל בית החולים “לרדת מהעץ” ולהחזיר את הילדים החולים למחלקה ההמטואונקולוגית הייעודית להם, מסרה חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני, המלווה את ההורים והילדים מזה חצי שנה: ״חבל ששר הבריאות התמהמה והחליט להתערב במשבר הנוראי הזה רק כשההורים הילדים והמחלקה כולה מוצאים עצמם ממש על פי תהום.

“זאת היית חובתם המוסרית והמקצועית של כל הנוגעים בדבר לעצור את המאבק האמוציונלי ולהתעשת לפני זמן רב.

“המאבק והמשבר כולן נוהל על גב ההורים והילדים החולים. במקום להתרכז בהחלמת ילדיהם הם נגררו להילחם בבירוקרטיה ובמאבק לא להם. אף אחד מהצדדים לא גילה בגרות מספקת בזמן כדי לעצור את ההידרדרות.

“אני מלווה את מאבקם של ההורים למעלה מחצי שנה. פניתי לשר ליצמן מספר פעמים בחודשים האחרונים כדי שיתערב וימנה את עצמו או את מנכ״ל משרדו כמגשר מוסכם; פניתי לרופאים עצמם לפני חודש וביקשתי מהם במכתב פתוח להשהות את התפטרותם עד למציאת פתרון; מצאנו לפני חודשיים וחצי תורם יעודי למחלקה – אך דבר לא הועיל.

“ביקרתי את הילדים, ההורים והצוות לפני שבועיים במחלקה והפגנתי עימם בשבוע שעבר בדרישה למצוא פתרון בהול לילדי ירושלים החולים. אני מתקשה להבין מדוע רק עתה, כשהעניין כבר בבית המשפט, פנה השר בפניה הנרגשת.

“זה לא מסובך לרדת מהעץ במקרה כזה ולכן אני מקווה שעל אף הפנייה המאוחרת של השר יעתרו הצדדים לפנייתו של השר ויתגייסו למאמץ המשותף והקריטי כל כך – החלמת הילדים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליצמן מלך
    25/05/2017 00:37
    אהובי
  1. אין ספק שהוא שר בריאות מעולה

  2. מאמי לאומי?
    25/05/2017 00:39
    אסף
  3. אני חושב שליצמן כבר לא המאמי הלאומי שעשו ממנו בהתחלה