בגלל האינטרנט: הרשת של מנחם כרמל עשויה להיקנס ב-702 אלף ש’

שייע קליין
|
כ"ח אייר התשע"ז / 24.05.2017 17:04
רשת המרכולים החרדית בר כל תיאלץ לשלם קנס של 702 אלף שקלים, בשל תלונה שהגישה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן • מסרבת לפרסם עבור לקוחותיה מחירים באינטרנט • הרשת: מחייבים אותנו לפעול בדרך המנוגדת לערכים הדתיים

רשת בר כל (ברכת הארץ) עומדת להיקנס במאות אלפי שקלים רק בגלל שהיא מסרבת לפרסם עבור לקוחותיה מחירים באינטרנט.

לפי דיווח באתר ynet, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מתכוונת לחייב בגין סירוב זה  את ‘בר כל’ בקנס של 702 אלף שקל. הרשות הפחיתה 20% מהקנס, שהיה אמור להיות 850 אלף שקל, כיוון שזו הפרה ראשונה.

לרשת ניתנה זכות לטעון טיעונים תוך 45 יום.

בר כל נחשבת ל’קמעונאי גדול’ לפי חוק המזון ולכן מחויבת לפרסם את מחירי כל מוצריה באינטרנט, על-פי פרק שקיפות המחירים בחוק המזון.

הרשת, הנמצאת בבעלותו של איש העסקים מנחם כרמל, טענה כי היא אינה מפרסמת מחירים באינטרנט, מסיבות דתיות, שכן, היא אינה מעוניינת להפנות צרכנים לרשת האינטרנט, ולטענת המנהלים צרכניה לא יאהבו את העובדה שהרשת מפרסמת באינטרנט.

מבר כל נמסר בתגובה ל-ynet: “רשת המרכולים בר כל רשתות בע”מ הינה רשת חרדית המכוונת בעיקרה לציבור החרדי. הוראות סעיף 30 לחוק המזון, המחייבות קמעונאי גדול לפרסם לציבור באינטרנט את המחיר של כלל המוצרים הנמכרים בכל אחד מסניפיו, מחייבת את הרשת להחזיק באמצעים ולפעול בדרך המנוגדת לערכים הדתיים העומדים ביסוד הרשת ואשר מתווים את דרכה.

“הטלת חובה על הרשת לעשות שימוש באינטרנט, כשחלק הארי של הציבור החרדי מנוע משימוש בה, פוגעת ומנוגדת לעקרונות בהם מאמינה הרשת והעומדים בבסיס פעילותה, ויש בה כדי להוות פגיעה קשה בחופש עיסוקה של הרשת וביכולתה להתחרות בחנויות הפונות לציבור החרדי אשר אינן בגדר קמעונאי גדול והכל באופן שאינו סביר ומידתי”.

יצוין, כי בניגוד לתגובת  הרשת, רוב הציבור החרדי גולש באינטרנט, רבים מהם תוך שימוש באינטרנט כשר.