למה לא נאם במליאה? יו”ר הכנסת: חשש מהפרעות. חוטובלי: לא נכון

ח"כ יולי אדלשטיין חשף לאחר המראת הנשיא טראמפ מדוע נאומו התקיים במוזיאון ישראל: "נאום טראמפ בכנסת עלה כאופציה ראשונה בדיונים, אך הובהר לצוות הנשיא, שלא יכולים להבטיח נאום ללא הפרעות. חבל!" • חוטובלי: בשום שלב לא הייתה בקשה מצד האמריקנים שטראמפ ינאם בכנסת
אריה ריבקינד
כ"ח אייר התשע"ז / 23.05.2017 22:18

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין חשף היום (שלישי) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ היה אמור לשאת את נאומו המרכזי במהלך הביקור – במשכן הכנסת.

לדבריו, “הכנסת הייתה האופציה הראשונה למיקום הנאום של הנשיא טראמפ, אך בשל חוסר יכולתה של המשלחת הישראלית להתחייב לנאום ללא הפרעות ירדה האפשרות מסדר היום”.

בעקבות כך, התקיים הנאום במוזיאון ישראל.

בדבריו טען אדלשטיין: “רק בגלל חמישה שישה, שבעה חברים, ש-20 שניות של תהילה מדומה יותר חשובות להם מכבודה של הכנסת, מליאת הכנסת הייתה היום ריקה. עצוב, אבל זאת המציאות. אני אומר את הדברים האלה בידיעה מן הדיונים שהתקיימו, לא כאן, אלא בבית הלבן”.

הוא הבהיר: “מי ייתן ויהיה זה חומר למחשבה לכמה מנבחרי הציבור, לא לעובדים המסורים. עד אתמול לא העזתי לומר את זה, עד שהגיעה המשלחת האמריקנית, והיה לי זמן”.

בהמשך הוא הבהיר גם בחשבון הטוויטר שלו: “הנושא של נאום טראמפ בכנסת עלה כאופציה ראשונה בדיונים אך הובהר לצוות הנשיא, שלא יכולים להבטיח נאום ללא הפרעות, ובזה זה ירד מסדר היום. חבל!”

חבר הכנסת נחמן שי צייץ על כך בחשבון הטוויטר שלו: “יו”ר הכנסת אישר זה עתה את ההנחה שלי. טראמפ ויתר על נאום בכנסת מחשש לקריאות ביניים ולהפרעות. חבל מאד. זה היה המקום הראוי”.

אלא שכאשר סגנית שר החוץ ח”כ ציפי חוטובלי, שהתראיינה הערב ברדיו ‘קול ברמה’ וסיכמה את ביקור נשיא ארה”ב בישראל נשאלה – האם הנשיא היה אמור לנאום בכנסת, כפי שאמר היום מוקדם יותר יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, השיבה חוטובלי: “אנחנו עובדים על הביקור כחודש ימים, ובשום שלב לא הייתה בקשה מצד האמריקנים שטראמפ ינאם בכנסת”.

מאוחר יותר הבהירה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי על הסתירה לכאורה: “דברי יו”ר הכנסת אדלשטיין אינם עומדים בסתירה לעובדה שלא הגיעה בקשה רשמית למשרד החוץ. יו”ר הכנסת אמר ביושר כי התקיימו מגעים, אך בסופו של יום האמריקאים בחרו שלא לקיים את הנאום בכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות