פורעים ערבים חדרו לישיבת חומש והציתו את בית המדרש • צפו בהרס

פורעים ערבים הציתו את בית המדרש של הישיבה הפועלת בישוב החרב חומש שבשומרון. ההצתה בוצעה אתמול (שני), במהלך ‘יום זעם’ שערכו ערביי האזור כחלק מתמיכתם בשביתת המחבלים הכלואים בבתי הכלא בישראל. במהלך היום חדרו לאזור הישיבה פורעים ערבים, הציתו את המקום – וכתוצאה מההצתה נגרם נזק כבד למבנה בית המדרש של הישיבה ולתכולתו. האירוע הסתיים
חיים טוויל
כ"ז אייר התשע"ז / 23.05.2017 20:07

פורעים ערבים הציתו את בית המדרש של הישיבה הפועלת בישוב החרב חומש שבשומרון.

ההצתה בוצעה אתמול (שני), במהלך ‘יום זעם’ שערכו ערביי האזור כחלק מתמיכתם בשביתת המחבלים הכלואים בבתי הכלא בישראל.

במהלך היום חדרו לאזור הישיבה פורעים ערבים, הציתו את המקום – וכתוצאה מההצתה נגרם נזק כבד למבנה בית המדרש של הישיבה ולתכולתו.

האירוע הסתיים ללא נפגעים.

ישיבת חומש פועלת ביישוב כבר למעלה מעשור. בישיבה לומדים מעל 30 בחורים. מבנה הישיבה משמש את התלמידים כבית מדרש וכפנימייה.

בישיבת חומש, אשר גם היום קיימה במקום את הלימודים כסדרם – הגיבו: “בעקבות האירוע נגביר את הלימוד והפעילות במקום, ונחזק את האחיזה ביישוב. אנו נערכים לבניית מבנה קבע גדול יותר ונמשיך ונגדל. אנו פותחים בימים אלו במבצע התרמה לצורך הקמת המבנה החדש”, אמרו.

בישיבה קראו לצבא למצות את הדין עם הפורעים הערבים. “אנו ציפייה כי צה”ל ישים את ידו על הפורעים הערבים, וימצה עימם את הדין”.

הם הוסיפו: “הגיע הזמן שחוק ההתנתקות, שהוכח כאיוולת וכפשע מוסרי, יעבור מן העולם. אנחנו קוראים לחברי הכנסת הפועלים לביטולו להמשיך ולקבל כוחות מאחיזתנו במקום ולפעול לביטול החוק”.

היישוב חומש בצפון השומרון פונה במסגרת תוכנית ההתנקות בשנת 2005. מספר חודשים לאחר הפינוי החל להתנהל מאבק על החזרה לחומש וליישובים הנוספי,ם אשר ננטשו והוחרבו. במסגרת המאבק, אשר כלל אירועי עליה המוניים ליישובים, הוקמה גם הישיבה במקום.

אחד מהאירועים התקיים ביום העצמאות האחרון, בו חגגו ביישוב חומש מאות אנשים, שסיירו ברחבי היישוב וערכו במקום תפילת חג. למקום הגיעו גם רב השומרון, הרב אליקים לבנון וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ שנחשפו לתנאי היום יום המאתגרים בחומש וחיזקו את הבחורים במאבק החשוב לשוב לחומש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חשבון נפש :
    23/05/2017 20:41
    ישראל
  1. ההצתה של בית המדרש, מהווה הוכחה נוספת , מה צפוי לבתי הכנסת ולבתי המדרש גם של החרדים , במידה ולא נחזק את כוחות הביטחון, במדינת ישראל.