נמאס לו ללמוד בכולל? משה קצב פנה שוב בבקשה לחנינה מריבלין

לפי חדשות 2, הנשיא לשעבר פנה שוב אל הנשיא ריבלין בבקשת חנינה - כדי לבטל את מעמדו כ"אסיר ברשיון" • מבקש לבטל את תנאי השחרור המגבילים שחלים עליו, בהם איסור היציאה מהארץ ומעצר הבית הלילי
חיים טוויל
כ"ז אייר התשע"ז / 23.05.2017 18:41

הנשיא לשעבר משה קצב פנה היום (שלישי) בבקשת חנינה נוספת לנשיא המדינה ראובן ריבלין, בה ביקש לבטל את התנאים המגבילים שחלים עליו לאחר שהשתחרר מהכלא.

לפי דיווח בחדשות 2, קצב – שהורשע בביצוע מעשים חמורים במיוחד – הגיש בעבר מספר בקשות חנינה מהנשיא בטרם שוחרר מהכלא וסורב, אך כעת מדובר בבקשת חנינה לביטול ההגבלות – בהן מעצר בית לילי ואיסור יציאה מהארץ.

בסוף חודש דצמבר האחרון, לאחר 5 שנים ו-15 ימים מאחורי סורג ובריח, שוחרר קצב לביתו מכלא מעשיהו לאחר שקוצר עונשו.

למרות השחרור, קבע בית המשפט שיחולו מספר הגבלות על הנשיא לשעבר, שאמורות להישאר בתוקף עד המועד בו אמור היה קצב לסיים לרצות את עונשו – בדצמבר 2018.

אלו ההגבלות שחלות על קצב: הוא יכול לשנות את כתובת מגוריו ליישוב אחר רק באישור הוועדה. בנוסף, הוא נמצא במעצר בית בכתובתו החל מן השעה 22:00 ועד השעה 06:00 למחרת היום, בכל ימות השבוע.

בנוסף על קצב להשתלב על בסיס יומי בלימודים בכולל  בקרית מלאכי, השתלבות בקבוצה טיפולית תורנית בתדירות של אחת לשבוע וטיפול פסיכו-סוציאלי פרטני בתדירות של אחת לשבוע.

כמו כן, חל על קצב האיסור להתראיין באמצעי תקשורת, בין בעצמו ובין באמצעות מי מטעמו, ואיסור לעסוק בכל תפקיד בו יימצא ביחסי מרות וכפיפות עם נשים.

בתחילת חודש מרס התקיים דיון בעניין, בו לא התקבלו החלטות אך נכתב כי התנהגותו של קצב מאז שחרור הייתה “ללא דופי”. באמצעות עורכי דינו ביקש קצב הקלה כדי שיוכל לצאת לאירועים משפחתיים. בדיון נקבע כי קצב יישאר בתנאי מעצר הבית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות