מ”הישג בסדר גודל היסטורי” ועד “נס” • במערכת הפוליטית מתמוגגים

שרי הממשלה וחברי הכנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית מרוצים מנאומו המדיני של טראמפ במוזיאון ישראל • ארדן: "הנשיא טראמפ נשא נאום היסטורי על הקשר של עם ישראל לארץ ישראל" • חוטובלי: "אין יותר הנחות לפלשתינים"
אריה ריבקינד
כ"ז אייר התשע"ז / 23.05.2017 18:17

השר לביטחון הפנים ונושאים אסטרטגיים גלעד ארדן הגיב בצהרים (שלישי) לנאומו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ במוזיאון ישראל.

“הנשיא טראמפ נשא נאום היסטורי על הקשר של עם ישראל לארץ ישראל”, אמר השר. “הוא לא היסס לסמן את הבעיה והמכשול האמיתי לשלום. לא ההתיישבות הישראלית ביו”ש, אלא – חמאס, חיזבאללה, החינוך לשנאה ומימון הטרור של הרש”פ”.

ארדן הוסיף: “יש כאן תמיכה בלתי מתפשרת במדיניות של ממשלת ישראל”.

ח”כ ישראל אייכלר אמר בכנסת: “המסר של נשיא ארה”ב טראמפ נגד הטרור והגרעין האיראני – ‘אמריקה לצידכם’, הוא נס משמים, לא פחות”. לדבריו, “גם אם טראמפ לא יביא שלום מסעודיה אולי יוריד להבות אש השנאה בין מוסלמים ליהודים” .

אייכלר הוסיף: “יהודי ארה”ב צריכים להקשיב לרגשות טראמפ ומשפחתו על הקדושה של ארץ ישראל וירושלים. אולי ילמדו ממנו לכבד את עיר הקודש והכותל המערבי”.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה: “נאום טראמפ הוא ביטוי לידידות אמת עם ישראל, וחשיבה חדשה לגבי האזור כולו. הביקורת שהשמיע טראמפ בבית לחם על מימון טרור על ידי הרשות הפלשתינית מוכיחה שכאשר מדובר בטרור, אין יותר הנחות לפלשתינים.

“דבריו הנחרצים של הנשיא טראמפ על הברית החזקה בין ישראל לארה”ב מעלים מדרגה את הברית המדינית החשובה ביותר לישראל”.

שר המדע, אופיר אקוניס, אמר: ״נשיא ארה״ב לא הזכיר את מתווה שתי המדינות בנאומו בבית לחם. זהו הישג ענק, בסדר גודל היסטורי וניצחון גדול לכל מתנגדי הרעיון השגוי והמסוכן של הקמת מדינת טרור פלשתינית בלב הארץ”.

ח”כ נחמן שי מהמחנה הציוני, יו”ר השדולה ליחסי ישראל-ארה”ב, הגיב על הנאום: “לישראל ניתנה הזדמנות של זהב לקדם הסדר בינה לבין הפלסטינים. טראמפ נתן לישראל את כל הביטחונות הביטחוניים והמדיניים האפשריים על מנת שתחוש בטוחה ותוכל להיכנס למו”מ עם הפלסטינים”.

לדבריו, “ערבויות אלה הן מפתח להתנהלותה העתידית של ישראל. עלינו לאחוז את ההזדמנות הזו בשתי ידינו, להישען על תמיכתה הנאמנה והמעוגנת היטב של ארה”ב ולחתור לפתרון שישמור על ישראל מדינה יהודית-דמוקרטית בגבולות בטוחים”.

ח”כ ציפי לבני אמרה: “טראמפ מבהיר היום שמבחינתו גם אבו מאזן וגם נתניהו הם פרטנרים לשלום, עכשיו הם צריכים להוכיח. שיהיה בהצלחה”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות