היום השני • טראמפ לאבו מאזן: אי אפשר לקדם את השלום ולממן טרור

חרדים10
|
כ"ז אייר התשע"ז / 23.05.2017 11:12
נשיא ארצות הברית טראמפ יצא לביקור רשמי קצר בבית לחם, ונפגש עם יו”ר הרשות אבו מאזן • השניים נשאו הצהרות קצרות לתקשורת – ואחר כך חזר הנשיא לירושלים • בהמשך: ביקור ביד ושם ונאום במוזיאון ישראל

תחת אבטחה כבדה הגיע הבוקר (שלישי) נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפגישה עם אבו מאזן בבית לחם.

בסיום הפגישה מסרו השניים הצהרות לתקשורת.

בדבריו הדגיש אבו מאזן את מחויבות הרשות הפלסטינית להשגת שלום. “אני מתחייב לשתף פעולה כדי להגיע לשלום היסטורי”, אמר אבו מאזן – וטען כי ישראל פוגעת בסיכוי לשלום. “הבעיה איננה בינינו ובין היהדות אלא בינינו ובין הכיבוש”, אמר.

טראמפ פתח את דבריו בהשתתפות בצערו של העם בבריטניה בעקבות הפיגוע במנצ’סטר: “לא נוכל לעמוד מנגד כאשר נטבחים חפים מפשע והיום נטבחו ילדים חפים מפשע. יש להגן על החיים. כלל המדינות בנות התרבות חייבות להתאחד כדי להגן על חיי אדם”.

טראמפ ציין את רצונם של אבו מאזן ונתניהו בשלום ואמר: “אני מתכוון לעשות כל שביכולתי כדי לסייע להם להגשים את המטרה”.

“השלום לעולם לא ישרור בסביבה בה האלימות שולטת”, הבהיר טראמפ והוסיף: “אי אפשר לקדם שלום ולממן טרור”.

מיד לאחר הפגישה עם אבו מאזן חזרה שיירת הנשיא לירושלים לביקור קצר מאוד בשעה 13:00, לפי הלו”ז הרשמי, ב”יד ושם”, שם יניח זר לזכר הנספים בשואה.

בסביבות השעה 14:00 יגיע הנשיא  למוזיאון ישראל שבירושלים, שם הוא צפוי לשאת נאום המסכם את ביקורו בישראל, בהשתתפות כל הצמרת של מדינת ישראל.

בשעה 15:40 – כך על פי התכנון, הוא ובני משפחתו יעשו את דרכם בחזרה לנתב”ג, ובשעה 16:00 יעזוב את ישראל במטוס הנשיאותי אייר פורס 1, וימריא לכיוון איטליה, שם יבקר בוותיקן ויפגוש את האפיפיור.

השינויים בהסדרי התנועה יימשכו גם במהלך היום השני לביקורו של הנשיא האמריקני.

במשך השעות הקרובות, שוב צפויים להסגר לתנועה לסירוגין ובהדרגה הצירים הבאים: דוד רמז, דרך חברון עד מעבר רחל, קרן היסוד, עזה, הרצוג, ניות, בזק, בייט, שד’ הרצל, בורלא, וייז, המוזיאון, פלומר, רופין, בן צבי, שז”ר, ויצמן, בן גוריון.

לרשות הציבור להלן צירים חלופיים שישארו פתוחים: אגרון, חיים בר לב, שער יפו, דרך חברון – החשמונאית, קרן היסוד, עמק רפאים, בגין, ציר הרצל, דרך בית לחם, רמב”ן.

רחוב דוד המלך והרחובות הסמוכים למלון יוותרו סגורים לתנועה עד לסיום הביקור.

בתוך כך משטרת ישראל ממשיכה בפעילות הנרחבת במסגרת מבצע ״מגן כחול״, זה היום השני למבצע. הפעילות המשטרתית מתמקדת בהיבטי פיקוד ושליטה, אבטחה, שמירה על הסדר הציבורי והכוונת התנועה בהתאם.

כוחות המשטרה ימשיכו לפעול לקיומו התקין של הביקור, יחד עם כלל גופי הביטחון והגורמים המלווים את הביקור הנשיאותי, תוך חתירה לצמצום הפגיעה בשגרת חייהם של תושבי העיר ירושלים והמבקרים בה ככל שניתן.

לאחר שאתמול נסגר לתנועה כביש 1, לקראת סיום הביקור הנשיאותי בסביבות השעה 15:00 (משוער בהתאם ללו״ז הביקור), צפויים חסימות ושינויים קצרים ומדורגים בהסדרי התנועה בכביש מספר 1 במקטע שבין ירושלים לנתב״ג, ובכביש מספר 6 במקטע שבין מחלף נשרים למחלף נחשונים.