משי זהב מתנער ממגרש השדים: ‘ח”ו להשוות לברכות של צדיקים’

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, תועד בכתבה ששודרה בערוץ 2 כשהוא מדבר בהערצה על כומר ניגרי פופולארי, המפורסם באפריקה כמגרש שדים • בתחילה דחה את הביקורת שהוטחה בו על הקשר עם הכומר, שמבקש להקים מרכז בישראל - אבל היום הוא מכריז: "מושך את ידי מלסייע בידו"
אבי כץ
כ"ז אייר התשע"ז / 23.05.2017 10:33

לפני יותר משבועיים שודרה בערוץ 2 כתבה על כומר ניגרי פופולארי, טי.בי ג’ושוע, המבקש להעתיק את המרכז העולמי שלו מניגריה לחופי הכנרת.

הכומר, המפורסם באפריקה כמגרש דיבוקים, כישופים ושדים, זכה במפתיע לעזרתו של יושב-ראש זק”א, יהודה משי זהב, שהופיע לצידו בכתבה, ודיבר בהערצה על הכומר, תוך שהוא משווה את כוחו לברכות של ‘באבות’ ומקובלים – מה שעורר ביקורת מצד רבים.

בכתבה בערוץ 2 נראה הכומר עם פמלייתו ועם משי זהב בחיפוש מתחם מתאים לחופי הכינרת.

ארגון יד לאחים פרסם בעקבות כך הודעה בה הביע תמיהה על “ארגון המזוהה כחרדי ועל העומד בראשו שמסייעים להעתקת מגורי הכומר הנוצרי לארץ ובכך גורמים לחילול ה’, למתן דריסת רגל לעבודה זרה ולשמד רוחני המוני”.

משי זהב התייחס בתחילה בביטול למתקוממים נגד הקשר שלו עם הכומר הניגרי- ואמר בשיחה עם ערוץ 7: “שמעתי את הביקורת ואני צוחק עם עצמי. כל הזמן אנחנו באים בטענות ששונאים אותנו ובאים נגדנו. כולנו יודעים שכיום החזית היא חזית ההסברה על כל ארגוני ה-BDS, ומצד שני כשעושים מעשה להסביר למישהו שמייצג מאות אלפים אז אנשים מרימים גבות?”

אלא שהבוקר, פרסם משי זהב הודעה בה נאמר:

“לאחר ראיון שנתתי, ממנו ניתן היה להבין שאני מאמין בכוחו של מנהיג דת שאינו יהודי, וכי יש בו כוחות וסגולות על טבעיים. חס ושלום להשוות לברכותיהם של גדולי וצדיקי ישראל, הבאים מכח הקדושה ומכח התורה.

והנני להבהיר בצורה הברורה ביותר כי הנני מאמין כי אין עוד מלבדו. והוא אשר בחר במשה עבדו ובישראל עמו ובנביאי האמת וצדק. ומשה אמת ותורתו אמת.

בנוסף, אני מושך את ידי מלסייע בידו להקים בית בארץ ישראל לפעילותיו”.

• יהודה, למה פרסמת את ההודעה?

“כי יש אנשים שזה בלבל אותם ובעיקר בעלי תשובה, וחשוב לי שזה יהיה ברור ובהיר”.

לפני שבועיים, בשיחה עם ערוץ 7, סיפר משי זהב על הקשר שנוצר עם הכומר: “הסיפור פשוט מאוד – נוצר חיבור דרך זק”א, שהוא ארגון הומניטארי בינלאומי עם קשרים לארגונים נוספים בעולם. נוצר שיתוף פעולה בינינו על בסיס הומניטארי ואז למדתי והתברר לי שיש לו למעלה משלושה מיליון עוקבים בפייסבוק, הוא מנהיג דת של מאות אלפי מאמינים, את סרטוני היוטיוב שלו ראו למעלה ממאתיים וחמישים מיליון איש, יש לו את רשת הטלוויזיה המובילה באפריקה.

”התחברתי אליו והתברר שהוא היה גם עזר בענייני ביטחון של מדינת ישראל בתקופה שבה רפי איתן היה במוסד. היינו אצל רפי איתן כמה פעמים. הפכתי את האיש הזה לידיד ישראל.

“מהר מאוד הפכתי אותו לאוהד ישראל, שמנו דגל ישראל ענק על המתחם שלו. התחלנו לדבר לטובת ישראל. הוא מעמיד לרשותי את רשת הטלוויזיה שלו בפרויקט הסברתי נגד ה-BDS, והוא יהיה חייל בחזית הזו כמו רבים אחרים. הבאתי אותו לארץ ונפגשנו עם הרבה שרים ורבנים והוא מתלהב מישראל”.

משי זהב הבהיר אז כי לא מדובר בהקמת כנסייה אלא במתחם בו יתקיים נופש רוחני עבור מאמיניו של הכומר, שיבואו לישראל ויבקרו בה כתיירים.

“הוא רוצה להפוך את המאמינים שלו לאוהדי ישראל. הוא לא מקים כנסייה ולא מתעסק במיסיון. הוא פחות מהאוונגליסטים. אין אצלו עיסוק בצלבים, הוא לא פונה לקהל היעד הישראלי אלא רק רוצה להביא את אלפי האנשים שלו כמו כל תייר אחר. הרי כולנו רוצים שיבואו לכאן אלפי תיירים. מה רע בכך שיבואו לכאן אלפי תיירים וישאירו כאן כסף ויקבלו נופש רוחני?”

מוסיף משי זהב הוסיף: “תפקידה של התקשורת לחפש מתחת לאדמה, ומציגים אותו כמגרש שדים וגם אצלנו יש מגרשי שדים. אני לא רוצה להשוות, אבל כמה באבות וכו’ יש אצלנו.

”הרי כל הנושא של רפואה הוא לא מעט פסיכולוגיה. אנחנו מכירים את ההיפוכונדרים שמקבלים כדורים והם מאמינים שזה עובר להם, אז אם מישהו חושב שנכנס לו שד והוא הלך אליו והוא הוציא את זה אכפת לנו? שיוציא להם את השדים”.

ביד לאחים נחרדו לשמוע על התכנית המסוכנת ומיהרו לשגר בשבוע שעבר שורה של מכתבים בהולים לשרים ואנשי ציבור.

במכתבים נאמר בין היתר: “כומר זה משופע בהון עתק, מאות אלפים רבים של נוצרים נוהרים אחריו ואין ספק כי התבססותו בארץ כמי שמביא כביכול ‘מזור, ניסים ונפלאות’, יביא לגל של יהודים שינהרו אחריו ובכך ייווצר חלילה כר נרחב לפעילות מיסיונרית רחבת היקף”.

בארגון ביקשו לפעול לבל תינתן אשרת שהות לכומר מסוכן זה.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בקיצור, משי זהב הבין שכסף לא יצא מהכומר
    23/05/2017 10:44
    מידאס
  1. ואם אין כסף, אין קדושה.

  2. למי אכפת?
    23/05/2017 12:34
    יעקב
  3. מי הוא בכלל, שיהיה לנו אכפת מה הוא חושב או אומר

  4. אבסורד שהזדהה
    23/05/2017 12:35
    ישראל
  5. מה שמתסכל הוא שבכלל הגן עליו מלכתחילה

  6. משי זהב
    23/05/2017 12:36
    שרית
  7. מוטב שיתעסק עם המתים