ערב הבחירות להסתדרות: 80% היו רוצים שיהיה ועד עובדים בעבודתם

80% מהציבור מעוניינים במידה רבה בוועד עובדים במקום עבודתם • מנהלת הזירה ציבורית בקרן ברל כצנלסון: "הציבור הישראלי מבין היום יותר מאי פעם שהפתרון לשכר הנמוך במשק, לעלייה במספר העובדים העניים ולפערים החברתיים נמצא בהתאגדויות עובדים"
אריה ריבקינד
כ"ו אייר התשע"ז / 22.05.2017 15:25

 יום לפני הבחירות להסתדרות: מתוך סקר שנערך על ידי המכללה החברתית כלכלית וקרן ברל כצנלסון עולה, כי 80% מהציבור מעוניינים במידה רבה בוועד עובדים במקום עבודתם.

בסקר, שדגם כ-500 איש ואישה ומהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה הישראלית, נבחנו עמדות הציבור במספר סוגיות מרכזיות הנוגעות לנושא.

ממסקנותיו עולה, כי מרבית הציבור (42%) היה מעדיף כי הממשלה תשקיע בתכנית לגנים ומעונות חינם מגיל אפס, על פני השקעה בתכנית ההטבות החדשה ‘נטו משפחה’ (28%) שהוביל שר האוצר כחלון ואושרה בימים אלו במליאת הכנסת.

עלותן של שתי התכניות דומה ועומדת על כ-4 מיליארד ש”ח.

התוצאה העולה מהסקר כי 80% מהציבור מעוניינים במידה רבה בוועד עובדים, מעידה על השינוי העמוק שהתחולל בתפיסה הציבורית בהכרת חשיבותו של ועד עובדים, ועולה בקנה אחד עם המגמה שנחשפה בסקר שנערך בשנה שעברה עבור המכללה, בו נמצא כי 89% מהציבור רואים בגל התאגדויות העובדים במשק צעד חיוב,י וכי 75% מהציבור סבורים שההתאגדויות מצמצמות פערים חברתיים.

ענת רוזיליו, מנהלת הזירה ציבורית בקרן ברל כצנלסון: “הציבור הישראלי מבין היום יותר מאי פעם שהפתרון לשכר הנמוך במשק, לעלייה במספר העובדים העניים ולפערים החברתיים נמצא בהתאגדויות עובדים.

“הממצא של הסקר לפיו 80% מהציבור מעוניין בועד עובדים במקום עבודתו ממחיש את השינוי התודעתי האדיר שמתחולל כאן, כמו גם את הכישלון של פוליטיקאים כמו נתניהו, בנט ושקד שעדיין טוענים שהועדים הם הבעיה של המשק.

“500,000 חברי ההסתדרות שילכו לקלפי צריכים לזכור שלהצבעה שלהם יש חשיבות אדירה לדמוקרטיה הישראלית ושרבים מהעובדים בישראל היו שמחים להיות מאוגדים ובעלי זכות בחירה לגוף שמשפיע על חייהם יותר מכל גוף אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות