הרב של איוונקה טראמפ: “שמירת השבת שלה זה לא הביזנס שלכם”

לאחר שפורסם כי בתו של נשיא ארצות הברית ובעלה קיבלו "היתר הלכתי" לטוס בשבת, אומר הרב יחזקאל לוקשטיין: "אין לי שום קשר לעניין" • "אנשים לא צריכים להתערב ולחטט בנושא שמירת השבת של מישהו אחר"
נתן פרל
כ"ו אייר התשע"ז / 21.05.2017 21:51

בעיתון ידיעות אחרונות התפרסם הבוקר (ראשון) כי יו”ר האופוזיציה בוז’י הרצוג התכתב עם הרב יחזקאל לוקשטיין, רבם של בני הזוג  איוונקה וג’ראד קושנר, ושאל אותו האם העניק להם “היתר הלכתי” לטוס בשבת לסעודיה.

בתגובה, כך דווח בעיתון, השיב הרב כי מדובר ב”פייק ניוז” וכי אין לו שום קשר לנושא.

“לא אמרתי ‘פייק ניוז’, אבל הרצוג שלח לי מייל בנושא”, אמר הרב לוקשטיין בשחה עם צביקה קליין מאתר nrg. “השבתי לו כי ‘לא היה ולא נברא'”.

הרב הוסיף: “תפסיקו להתעסק בביזנס שהוא לא שלכם”, והדגיש: “אין לי שום קשר לעניין”.

• אתה יודע מי הרב שנתן את הפסק?

“אני לא יודע שום דבר על הנושא. יש לי דעה, והיא שזה לא הביזנס של אף אחד. אנשים לא צריכים להתערב ולחטט בנושא שמירת השבת של מישהו אחר”.

• ואם הם שליחי ציבור?

“אם הם היו חזן או רב אז זה היה משהו אחר. אבל שמירת השבת של אדם ושמירת מצוות הם עניין אישי ואנשים לא צריכים לחטט בנושא או לחפש דברים ואז לשפוט”.

על פרסום באתר פוליטיקו, שדיווח על ההיתר ההלכתי שקיבלו בני הזוג –  אמר הרב: “בגלל זה אי אפשר לסמוך כיום על מה שמודפס בעיתון”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חוצפה של רב להגיד שחילול שבת בפרהסיא אינו ביזנס של אף אחד
    22/05/2017 00:07
    משה
  1. אינני יודע מה חוצפה יותר גדול, אם להתיר נסיעת ביזנס בשבת לזוג יהודים, או להגיד שחילול שבת בפרהסיא של יהודים מפורסמים – כאילו אורטודוקסים – זה לא עסק של אף אחד, והוא עניין אישי?!
    מי אתה מר/הרב לוקשטיין? מי שמך אם לא להתיר ליהודי לנסוע בשבת (כעת מסופקני מאוד אם לא אתה – למרות הככחשתך – זה ש”התיר” להם הנסיעה בשבת) אז “לפסוק” שחילול שבת פומבי מול מליוני אנשים, של יהודים הקוראים לעצמם אורטודוקסים – ושהתפארו במשך כל הקמפיין שבממשל טראמפ יהי’ יהודים אורטודוקסים, בחוג המצומצם של הנשיא – היא עניין אישי ואין לאף אחד לחטט בזה ולשפוט. מה אפשר לעשות, התורה שלנו ושלך חושב אחרת, שהמחלל שבת בפרהסיא צריכים לגנותו ולהרחיקו, ויינו יין נסך וכו’
    ואגב זה כבר לא הפעם הראשונה בקדנצי’ הכ”כ קצרה של הנשיא טראמפ, שהזוג “היהודי” המפורסם מחלל שבת בפרהסיא, אחרי הנסיעה המפורסמת בהשבעתו של הנשיא הנוכחי!!!!
    אז אדון לוקשטיין היקר, תפסיק לסנגר ולהשתיק מעשיהם של מחללי שבת, גם אם הם חברים שלך, וגם אם הם אנשים מאוד חזקים ו”שווים” מבחינה כספית ומעמד, וגם אם אתה עושה עליהם בוחטה של כסף. אף אחד לא ביקש ממך לגנות אותם ולמחות נגדם, אבל גם לא ביקשו ממך לסנגר עליהם וליפות את המעשה הנבזית והמכוער שהם עשו כבר פעם שניה בפרהסיא ובראש חוצות!!!!

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   22/05/2017 17:01

      שיקצע!