החרדים הורסים עצמם, ואת המדינה יחד איתם: פרשנית בכירה מבוהלת

התחזית של הלמ"ס לפיה בתוך 40 שנה 32% מהאוכלוסייה יהיו חרדים, מובילה את מירב ארלוזרוב, הפרשנית הבכירה של 'דה מרקר', למסקנה כי חובה לכפות על החרדים ללמוד ולעבוד • "אם לא נתעורר לפעול עכשיו, ב-2065 כבר לא תהיה כאן מדינה שתוכל לתקן זאת"
שייע קליין
כ"ו אייר התשע"ז / 21.05.2017 21:22

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ראשון) תחזית של אוכלוסיית ישראל עד שנת 2065 – כלומר בעוד כ-50 שנה. לפי הנתונים, חלקה של האוכלוסייה החרדית צפוי לעלות אז ל-32% מכלל אזרחי ישראל.

את מירב ארלוזרוב, הפרשנית הבכירה של ‘דה מרקר’, התחזית הזו מבהילה.

תחת הכותרת: “פשיטת רגל: עם נתונים כאלה – ב-2065 לא תהיה כאן מדינה”, היא כותבת:

“..התחזית הדרמטית הזאת, שלפיה המדינה צועדת לקראת פשיטת רגל אם היא לא תטפל במצב החרדים והערבים, קיבלה משנה תוקף היום – עם עדכון התחזית הדמוגרפית של הלמ”ס ל-2065.

“העדכון קובע כי הגידול של האוכלוסייה הערבית בישראל כמעט ונבלם, ולכן שיעור הערבים באוכלוסייה ב–2065 יתייצב על 19% (לעומת 21% כיום). לעומת זאת, שיעור החרדים באוכלוסייה יגדל באופן מואץ ויגיע ל-32%, לעומת 11% היום – שיעור גדול פי שלושה. השינוי הדרמטי בתחזית בנוגע לחלקם של החרדים בחברה נובע, ככל הנראה, משינויים במגמת הפריון החרדי: אם לפני כחמש שנים נראה היה שהפריון החרדי (מספר הילדים לאשה) מתחיל לרדת, הרי שבחלוף חמש שנים מגמת הפריון שבה לעלות”.

לדבריה, “אין כל פסול בכך שהחרדים מרבים ללדת. זאת בחירה אנושית וטבעית, ואל לה למדינת רווחה להתערב בהחלטה הפרטית הזאת. עם זאת, יש פגם מוסרי ענקי בכך שאת הילדים שלהם החרדים מחנכים שלא לעבוד, ולחיות על חשבון משלם המסים הישראלי”.

“אין זה תפקידה של מדינת רווחה לממן את מי שבוחר שלא לעבוד, ובפועל מדינת הרווחה הישראלית גם לא יכולה לממן זאת”, היא קובעת. “התחזית של הכלכלן הראשי במשרד האוצר קובעת זאת מפורשות: אם החרדים לא ישתלבו בשוק העבודה, אחת דינה של מדינת ישראל – לפשוט את הרגל.

“כלומר, השיח אינו עוסק בזכויות במדינה דמוקרטית, אלא בקיומה של מדינה דמוקרטית, שאינה יכולה לשאת על גבה שליש מהאוכלוסייה שאינו עובד”.

לדעת ארלוזרוב, “המדינה צריכה להלחם בנטייה ההרסנית של החרדים לא ללמוד ולא לעבוד. הנתונים הם חד-משמעיים: זו נטייה אובדנית, שבה החרדים הורסים את עצמם, והורסים את המדינה יחד איתם. אם לא נתעורר לפעול עכשיו, ולחייב את החרדים ללמוד ולעבוד, ב-2065 כבר לא תהיה כאן מדינה שתוכל לתקן זאת”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חרדות
    21/05/2017 21:52
    לא חרדי
  1. בישראל שאחרי יציאת מצריים אחוז כהני הדת היה כ 8.
    שבט אחד מתוך 12 שבטים שימש את שאר השבטים ועשה את כל עבודות הקודש.
    בישראל המודרנית, הרבה מאוד אזרחים מבינים שכדאי לעסוק בכהונה וכך מגיעים לאחוזים כאלה הזויים.

    • שמואל   18/10/2017 17:57

      אותם 88 אחוז הנותרים היו בכל זאת אנשים דתיים. אולי הם עבדו ושירתו בצבא אבל הם האמינו באלוהים והשתדלו לשמור את מצוותיו. באותה תקופה המושג של אדם חילוני לא היה קיים. אתה בטוח שאתה רוצה לחזור לשם?

  2. האמת גם אם נרצה בכח אין עבודה להמונים
    18/06/2017 16:33
    ללא שםם
  3. עדיף באמת שישארו בישיבות