טראמפ לערבים: חמאס וחיזבאללה – ארגוני טרור; חמאס: “הוא מוטה”

נאומו הראשון של הנשיא טראמפ מחוץ לגבולות ארה"ב התמקד במתקפה נגד ארגוני הטרור • קרא למנהיגי המדינות המוסלמיות שהתכנסו בריאד: "גרשו את הטרוריסטים מבתי התפילה, משכונותיכם וממדינותיכם"
יוני גרין
כ"ה אייר התשע"ז / 21.05.2017 19:58

נשיא ארה”ב דונלד טראמפ נשא הערב (ראשון) את נאומו הראשון מחוץ לגבולות ארה”ב בו קרא להכריז על חיזבאללה כארגון טרור.

בנאומו אמר טראמפ כי אמריקה מוכנה לעמוד לצד מדינות המזרח התיכון במרדף אחד ביטחון, אך הבהיר כי המדינות לא יכולות לחכות שאמריקה תרסק את הכוח האלים הזה.

“מדינות המזזרח התיכון צריכות להחליט איזה עתיד הן רוצות לעצמן ולילדיהם. זו בחירה שאמריקה לא תעשה עבורכם, רק אם האומות שלכם יבריחו את הטרור ואת הקיצוניות. תעיפו אותם החוצה, תוציאו אותם ממקומות המקדש שלכם, מהקהילות שלכם, מהשטחים הקדושים שלכם, ומכדור הארץ הזה”.

טראמפ הוסיף: “מריאד אני אסע לירושלים ובית לחם ואז לוותיקן, אבקר במקומות הקדושים. אם שלושת הדתות האלו יכולות לשתף פעולה אז השלום בעולם הזה אפשרי – כולל שלום בין ישראל והפלסטיניים. אני אפגש גם עם נתניהו וגם עם אבו מאזן”.

הוא הישווה בין חמאס, חיזבאללה, דאע”ש ואל קאעידה וציין: “הארגונים האלה אחראים להרס חלומות של דורות”.

“אם נהיה מאוחדים, אף אחד לא יוכל להביס אותנו. נקים קואליציה שתיאבק בטרור של מדינות כמו איראן שמפסקות מימון ובסיס גיוס לטרוריסטים מכל העולם”, הוסיף טראמפ.

הוא התייחס לסכסוך הישראלי פלסטיני וטען: “שיתוף פעולה של שלוש הדתות יהפוך את השלום באזור לאפשרי – כולל את מיצוי המגעים בין ישראל והפלסטינים. מכאן אני יוצא לישראל ושם אפגש במטרה לקדם את השלום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן”.

לדבריו, “ארצות הברית מעוניינת שהאזור ישגשג ויושגו בו שלום וביטחון”.

בארגון הטרור חמאס דחו את ההשוואה בינם לחיזבאללה, דאע”ש ואל קאעידה. “הנאום מראה כי טראמפ מוטה לטובת ישראל”, אמרו גורמים בחמאס.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טראמפ שכזה
    21/05/2017 20:33
    אבי
  1. כל מי שרצה שטארמפ ייבחר יאכל כעת את הכובע. מה יצא לישראל ממנו??

  2. היה עדיף אובמה
    21/05/2017 20:34
    יוסף
  3. טראמפ עושה בלגאן סביב הביקור שלו, שום דבר לא יציב. אצל אובמה לפחות ידענו איפה אנחנו עומדים.

  4. עדיפה קלינטון
    21/05/2017 20:34
    רינת
  5. אם קלינטון הייתה נבחרת אנחנו יודעים איפה היינו עומדים. אצל אובמה לא. וכולם אמרו את זה, אבל מי שמע.