קרב שליטה סוער על קרקע בלב בני ברק: ‘מרכז ויז’ניץ’ נגד עזרה ואחווה

אלימות, השחתת רכוש והשפלת עובדות חרדיות: המאבק בין 'מרכז חסידות ויז'ניץ' לרשת 'עזרה ואחווה' מסעיר את ב"ב • עובדות הרשת: הותקפנו בידי אנשי אבטחה, כאשר בוצע פינוי של מחסן העומד במוקד המאבק • ביהמ"ש אמנם הורה להחזיר את הסחורה, אבל כולם מבינים שכלום לא נגמר
יוסף גרינבוים
כ"ה אייר התשע"ז / 21.05.2017 14:13

הכל בגלל עסקת נדל”ן: בימים האחרונים מתנהל מאבק מר בין מוסדות ‘מרכז חסידי ויז’ניץ’ לבין רשת ‘עזרא ואחווה’, הממוקמת במתחם שליד מוסדות חסידות ברחוב שלמה המלך בבני ברק.

הכל החל כאשר ראשי חסידות ‘ויז’ניץ מרכז’ רכשו שטחים בקרבת בית המדרש של החסידות, כדי להקים בשטחים המתפנים מוסדות עבור הקהילה.

חנות הדגל של רשת ‘עזרא ואחווה’, הממוקמת  בסמוך, נרכשה על ידי יצחק דניאלצ’יק, חסיד גור מבעלי הרשת, כאשר במקביל חלק מהסחורה של הרשת מאוכסנת במחסנים שהקרקע עליה הם ממוקמים – שנויה במחלוקת.

ב’מרכז חסידי ויז’ניץ’ טוענים, כי רכשו את השטח של המחסנים, וניהלו נגד הרשת דיונים בבית הדין ובבית משפט במטרה לפנות את הסחורה מהשטח, שלטענתם הוא בבעלותם – בדרכי שלום.

לטענת ראשי החסידות, הקרקע שייכת מעל לכל ספק למוסדות, וכי על בעלי רשת ‘עזרא ואחווה’ לפנות את המחסנים מהמקום ששימש כמחסן של הרשת מזה כ-25 שנה.

אלא שבעלי הרשת סירב.

לדבריו, אנשי העסקים שמכרו שטח למוסדות ‘מרכז ויזניץ” הציגו להם מצג שווא, לפיו גם השטח בו נמצא המחסן הינו חלק מעסקת הנדל”ן –  מה שלא היה מעולם ולא נברא, לטענתו.

בעקבות הסירוב של בעלי הרשת, בסוף השבוע האחרון הגיעו אברכי החסידות ופינו את כל הסחורה מהמחסנים, תוך שהם מבצעים השתלטות על השטח השנוי במחלוקת.

ביום שישי, בעקבות פניית משרד עורכי דין ‘להב-לביא’ המייצג את הרשת, הורה בית משפט השלום בתל אביב, במעמד צד אחד, על השבת המצב לקדמותו באופן מיידי והחזרת הסחורה למחסנים.

רשת עזרה ואחווה

וכך, תחת שמירה של מאבטחים, עמלו עשרות פועלים על החזרת הסחורה והשתלטות מחדש על השטחים שהוצאו מחזקתה של  הרשת בסופהשבוע.

מטעם רשת ‘עזרא ואחווה’ נמסר לחרדים10, כי עובדי הרשת הותקפו באלימות קשה על ידי עשרות גברתנים מהפזורה הבדואית, שהוזמנו למקום, לטענתם, על ידי אנשי העסקים שעומדים במרכזה של עסקת הנדל”ן עם חסידות ‘ויזניץ מרכז’.

לטענת הרשת החרדית, אותם אנשי עסקים הטעו את ראשי החסידות כאילו ביכולתם למכור את שטח מחסן הרשת, שמעולם לא היה בבעלותם.

ברשת טוענים עוד, כי “עשרות אנשי אבטחה מהפזורה הבדואית הגיעו לשטח המחסן ופינו באלימות והשליכו לרחוב את הסחורה כאשפה תוך גרימת נזקים במיליונים”.

לדבריהם, “עובדות הרשת החרדיות שנזעקו להגן על הסחורה הוכו באלימות קשה, באירוע שתועד ממספר מצלמות אבטחה”.

רשת עזרה ואחווה

ברשת טוענים ואומרים, כי “בהמשך השבוע מתכוונות העובדות לשכור את שירותם של עורכי דין ולתבוע את המכים שפרצו באלימות למחסן והיכו אותן”.

למרות החלטת בית המשפט להשיב את הסחורה למחסן, ברשת ‘עזרה ואחווה’ מבהירים, כי לא מדובר בסוף פסוק וכבר עתה נערכים הכנות על ידי שמאים ויועצים משפטיים רלוונטיים להגשת תביעות מתאימות על הנזק האדיר לסחורה שהושלכה בחוץ.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מהרסייך ומחריבייך ה' ירחם !
    21/05/2017 20:27
    לקוחה נדהמת
  1. לאן הגענו??? להשחית רכוש??? ועוד בחורי ישיבה??? זו תורה וזו אומנותה??? לשם כך שלחתי את בני ללמוד תורה ? בכדי שיהפכוהו לאיש פינוי הוצל”פ?!

  2. העיקר שיש על מה לריב
    21/05/2017 20:35
    שימי
  3. למה חרדים חייבים לריב כל הזמן?? למה ככה? מפנים באישון לילה, מחזירים, רבים – זה ממש חילול השם!

    • שרית   21/05/2017 20:36

      אני מנסה להבין למי באמת שייך השטח ומי צודק? לא מצליחה

  4. האמת
    22/05/2017 11:21
    אמת
  5. לאחר שבוע של מאבק גלוי של הנהלת מוסדות ויזניץ ברשת עזרה ואחווה לאחר שנתיים של מאבק בבית משפט ובדין תורה הנהלת הרשת מפיצה הוגעות כוזבות ושקריות ומנסה להטעות את הציבור.

    הסיפור האמיתי:

    א. השטח המדובר שייך למר טורקעניץ שקיבל אותו מעיריית בני ברק מגובה במסמכים תמורת הקמת גדר תמיכה למקום והפעלת מקלט ציבורי רק משום קשיי בירוקטיה הדבר לא נרשם במינהל ועדיין רשום על עיריית בני ברק אל אף שמר טורקנעיץ יש לו חוזה ומסמכים חתומים ע” י העירייה ועורכי דין על מסירת השטח למר טורקעניץ.

    ב. מר טורקעניץ משכיר לדניאלציק מעזרה ואחווה את השטח. מר דניאלציק משלם שכירות מדי חודש בחודשו.

    ג. לפני כשנתיים מכר מר טורקעניץ את השטח להנהלת מרכז חסידי ויזניץ.

    ד. בעקבות מכירת השטח לויזניץ זומם מר דניאלציק מזימה רעה: היות והשטח עובר בעלות והיא רשומה בטאבו ע”ש עיריית בני ברק והיות והוא שוכר אותו כל השנים הוא הולך וטוען בפני מרכז חסידי ויזניץ בשקר גמור כי הוא בעל הבית ואם אתם רוצים את השטח הבה לי עשרה מיליון שקלים וקבלו את זה.

    ה. מרכז חסידי ויזניץ פונים לדין תורה ובי”ד מזכים אותם

    פונים לבית משפט וזוכים…

    אממה יש בעיה בלהוציא צו פינוי היות והשטח לא רשומה בטאבו עש ויזניץ.

    לאחר שראו בויזניץ כי עדיין עומד הוא ברשעו ובגזלו ולא מתכוון לצאת עשו ויזניץ מה שכל בעל הבית היה עושה במידה והוא משכיר דירה והשוכר לא משלם שכר דירה.

    ולאחר התראות מבית משפט ועורכי דין קיבל

    פינוי…..

    מה עשה מר דניאלציק כי כלתה אליו הרעה יש פיתרון מה??

    אז ככה יש לו כחמישים בנות שעובדות אצלו בתור זבניות סדרניות ומוכרות אשתמש בהן תוך כדי ניצול ועבירה על חוקי זכיות העובד שולח ומחייב אותם ללכת לזירת הקרב ובנות ישראל הצדקניות מפחדות שמא יאבדו מקור פרנסתם ועושים מה שבעל הבית אומר כולל נשים בהריון נאלצו לעמוד שעות על גבי שעות תחת השמש הקופחת ולהתעמת עם מאבטחים ולעבור ולבדוק קרטונים.

    היות ובויזניץ קלטו את רעתו של מר דניאלציק בניצול בנות ישראל הכשרות והצניעות החליטו להעביר את מבצע הפינוי לאחר סגירת החנות ובכך לא להביא אותן לידי בזיון.

    ו. השמועה אומרת שמר דניאלציק לא מתכוון לשתוק לאחר שקלט שהפסיד במערכה ומנסה לגייס איתו עוכרי ישראל לתפור תיקים נגד אברכים ולהעליל עלילות שווא בין האנשים שהוא שכר מופיע הטוען הרבני עוכר ישראל שלום סגל שידוע שתבע את האדמו”ר מוהר”י מויזניץ בבית משפט.

    בויזניץ מקווים שמר דניאלציק יכיר בבעלות החוקית על השטח ויתחיל להתעסק בעסקיו ביושר ולא בגזל.