בנט ינסה לבלום בנייה לפלסטינים באזורי C: מה קיבלנו בשביל זה?

שרי הבית היהודי מתנגדים ליוזמת ראש הממשלה לבנות לפלסטינים באזורי C: טוענים שמדובר בשינוי גבולות, מבלי שישראל קיבלה דבר בתמורה • בלשכת נתניהו חוששים: בנט יסכל המהלך יחד עם יתר שרי הקבינט • השר ישראל כץ: "יש אינטרס קיומי למדינות ערב לשיתוף פעולה עם ישראל"
יוני גרין
כ"ה אייר התשע"ז / 21.05.2017 09:20

בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שתתקיים היום (ראשון), לקראת ביקורו של הנשיא דונלד טראמפ, יציג ראש הממשלה לשרים את חבילת ההטבות שגיבש לפלסטינים.

הקבינט יתבקש להצביע, בין היתר, על בנייה פלסטינית בשטחי C שנמצאים תחת שליטה ישראלית –  – שתהיה חלקה בתכנון ישראלי וחלקה בתכנון פלסטיני, על הקמת אזורי תעשייה בתרקומיה ובג’לאמה, ומתן הקלות לפלסטינים במעבר אלנבי.

שרי מפלגת הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד יצביעו נגד הבנייה לפלסטינים באזורי C.

בגלי צה”ל דווח הבוקר,  כי בנט שוחח אמש עם חלק גדול משרי הקבינט, ואמר להם שהמשמעות של בנייה לפלסטינים באזורי C היא שינוי גבולות בפועל, מבלי שישראל קיבלה משהו בתמורה: לא שלום, לא ביטחון, לא הכרה. בנט מנסה בכך לייצר קואליציה של שרים נגד המהלך, ולמעשה נגד נתניהו.

נתניהו ניסה להעביר הצעת החלטה דומה לפני שנה בזמן ממשל אובמה, אבל נסוג מהרעיון בשל התנגדות שרי הקבינט ביניהם בנט, שקד, אלקין וישראל כץ.

עם זאת, יש לציין, כי על אף התנגדות שרי הבית היהודי לחלק מהמחוות שגיבש נתניהו, נראה שלראש הממשלה יש רוב בקבינט להעברתן.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, שכלל הנראה יצביע בעד המחוות, שוחח בגל”צ על המהלכים שצפויים לעלות לאישור השרים ואמר: “במסגרת שיתוף הפעולה עם מדינות ערב, צריך לנקוט בצעדים שיאפשרו התפתחות כלכלית לפלסטינים”.

השר אף הגדיל ואמר: “למדינות ערב יש אינטרס קיומי בשיתוף פעולה עם ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    http://hacohen.goop.co.il
    21/05/2017 09:42
    מיכאל הכהן אל חדד
  1. מדינה אחת להרבה עמים USME מעצמה אדירה !!!