עסקת טראמפ עם הסעודים: 380 מיליארד • התנאים של בנט למו”מ

טראמפ חתם על שורת עסקאות עם ריאד בשווי כולל של 380 מיליארד דולר – כשליש מהן עסקאות ביטחוניות • שר החוץ הסעודי: "זו תחילתה של נקודת מפנה ביחסים" • לקראת בואו של טראמפ: שר החינוך הציג ארבעה סעיפים לנתניהו, על מנת לקבל את תמיכת מפלגתו במו"מ עם הפלשתינים
יוני גרין
כ"ה אייר התשע"ז / 20.05.2017 23:39

שר החינוך ויו”ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הודיע לראש הממשלה הערב (מוצאי שבת) כי לא יתנגד באופן אוטומטי לחידוש המשא ומתן המדיני עם הפלשתינים – אך הציב ארבעה תנאים לתמיכת מפלגתו במהלך.

על פי הדיווח בעיתון ‘ישראל היום’, התנאי הראשון הוא כי המשא ומתן יתקיים ללא תנאים מוקדמים כמו הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון; התנאי השני הוא הימנעות מוויתורים חד צדדיים לפלשתינים; התנאי השלישי הוא אי שחרורום של מחבלים פלשתינים במהלך המשא ומתן; והתנאי הרביעי הוא כי מעמדה של ירושלים הבלתי מחולקת לא יהיה על שולחן המו”מ.

במפלגת הבית היהודי הבהירו לנתניהו כי הם מקבלים בברכה את נשיא ארה”ב דונלד טראמפ ורואים בביקור הזדמנות לחיזוק הקשר המיוחד בין שתי המדינות.

בבית היהודי הבהירו לראש הממשלה לקראת ישיבת הקבינט, כי הם בעד הסדר והקלות כלכליות לפלשתינים.

עם נחיתתו הבוקר של הנשיא טראמפ בערב הסעודית, נחתם הסכם נשק בשווי 380 מיליארד דולר בין שתי המדינות.

בהודעה חגיגית שפרסם הבית הלבן נכתב:”הרחבה משמעותית של שיתוף הפעולה הביטחוני בין שתי המדינות”.

“החבילה הזו של ציוד הגנה תתמוך בצורכי הביטחון ארוכי הטווח של סעודיה ואזור המפרץ בפני האיומים האירניים”, נכתב בהודעת הבית הלבן. “בו בזמן העסקה תבטיח את יכולתה של הממלכה לתרום לפעולות נגד הטרור בכל רחבי האזור, ובכך להוריד את העול מהצבא האמריקני”.

שר החוץ הסעודי צייץ לאחר פגישה עם מזכיר המדינה האמריקני: “זוהי תחילתה של נקודת מפנה ביחסי סעודיה-ארה”ב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות