נער בר מצווה טבע בפ”ת: המציל ובעל הבריכה נשלחו למעצר בית

חיים טוויל
|
כ"ה אייר התשע"ז / 20.05.2017 22:04
גופתו של הנער משה ביסטריצקי ז”ל שטבע למוות בערב שבת בבריכה אליה הגיע עם תלמידי ‘מתמידים’ – נלקחה לבדיקה • המציל ובעל הבריכה הפרטית נחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות

הטרגדיה בפתח תקווה: גופתו של הנער משה ביסטריצקי ז”ל מבני ברק, שטבע למוות בערב שבת בבריכה פרטית, נלקחה לבדיקה, לאחר שהמשטרה ביקשה לבדוק את הגופה.

שוטרים שהגיעו ביום שישי אל המקום פתחו בבדיקת נסיבות האירוע, ולאחר התייעצות עם הפרקליטות, הוחלט על העברתו של המנוח ז”ל לבדיקה פתולוגית חיצונית. עסקנים פועלים לזירוז הבדיקה, כדי לשחרר את הגופה בהקדם.

המציל ובעל הבריכה הפרטית נעצרו לחקירה, בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

לאחר חקירה הם שוחררו למעצר בית של חמישה ימים.

הנער, שלפני כשבועיים החל להניח תפילין והוריו כבר הדפיסו הזמנות לחגיגת הבר מצווה, נסע אל הבריכה יחד עם תלמידי ‘המתמידים’ של בית הכנסת ‘משכנות יעקב’ בב”ב.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום שישי, בשעה 16:05 נמסר למד”א מרחב ירקון על נער שנמשה מהמים כשהוא מחוסר הכרה.

חובשים ופרמדיקים של מד”א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שניידר תוך פעולות החייאה, כשמצבו “קריטי”.

חובש רפואת חרום במד”א, מתן קליפר ופאראמדיק מד”א אלכס אברמוביץ, סיפרו:”כשהגענו ראינו על שפת הבריכה ילד כבן 12 שוכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה אנשים שהיו במקום סיפרו שמשו אותו מקרקעית הבריכה והתחילו פעולות החייאה בסיסיות , הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, ביצענו פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו במהירות לבית חולים תוך המשך פעולות החייאה כשמצבו קריטי”.

בועז כרמי, חובש רפואת חירום של איחוד הצלה, סיפר: “כשהגעתי לזירה הנער היה מחוץ למים ללא הכרה וללא דופק ונשימה לאחר שנמשה מהמים על ידי מציל בסיוע אזרחים.

“בסיוע מתנדבים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה סניף פתח תקווה ביצענו בו פעולות החייאה ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה במצב אנוש”.

בתום נסיונות החייאה בבית החולים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. “לצערינו למרות מאמצי הרופאים וההחייאה הממושכת, נקבע מותו של הנער שהובא לבית החולים בעקבות טביעה בבריכה”, נמסר מבית החולים שניידר.