נהג האמבולנס שחסם את דרכו של היהודי בניסיון הלינץ’ בחווארה נעצר

חיים טוויל
|
כ"ג אייר התשע"ז / 19.05.2017 10:17
נהג האמבולנס של ‘הסהר האדום’ הפלסטיני, שחסם את דרכו של תושב היישוב איתמר, שנקלע להפגנה בכפר חווארה, נעצר על ידי כוחות הביטחון • האמבולנס הוחרם • מפגין נוסף נעצר

כוחות צה”ל ושב”כ עצרו הלילה (שישי) את נהג האמבולנס של ‘הסהר האדום’ שחסם אתמול את רכבו של תושב איתמר במהלך ניסיון הלינץ’ בכפר חווארה שבשומרון.

יחד עמו נעצר אדם נוסף שהשתתף בהתפרעות, במהלכה נורה למוות על ידי המתיישב אחד המתפרעים, וצלם של סוכנות הידיעות ‘אי-פי’ נפצע קשה.

בנוסף לכך החרימו כוחות הביטחון את האמבולנס וכן רכב ששימש להסעת משתתפים לאירוע.

העצורים הועברו לחקירה בידי כוחות הביטחון.

מהמשטרה נמסר: “לפנות בוקר עצרו המשטרה וכוחות הביטחון חשוד פלסטיני נהג אמבולנס של הסהר האדום אשר על פי החשד המבוסס בין היתר על התיעוד שיש בידי המשטרה, נראה חוסם את דרכו של הרכב המותקף, ובכך מאפשר להמון להסתער על הרכב תוך ידויי אבנים מסיבי וסיכון ממשי לחייו.

“החשוד נלקח לחקירה במשטרה, וחקירת האירוע עודנה נמשכת”.

במשטרה מדגישים כי ימשיכו “לפעול ביחד עם כוחות הביטחון, למעצרם ולכידתם של מפירי הסדר ומיידי אבנים, אשר היו מעורבים באירוע זה ובאירועים אחרים בהם ניסו לפגוע באזרחים”.

Vimeo: please specify correct url

בסרטון ממצלמת אבטחה שתיעדה את ניסיון הלינץ’, נראה המון ערבי תקף באבנים רכב של יהודי תושב איתמר, שנאלץ לצאת מרכבו ולחסל את אחד המחבלים.

בסרטון רואים את ההפגנה שהתקיימה בכפר כהזדהות עם שביתת מחבלים הכלואים. בשלב מסוים אמבולנס חסם את דרכו, ורכבו של היהודי הוקף בפורעים – שהחלו להשליך אבנים וסלעים לעבר הרכב ולבעוט בו.

הירי שביצע היהודי לא תועד בסרטון.