צעדה מתגרה עד שנזרקת שקית?

דודי גלויברמן
|
כ"ג אייר התשע"ז / 19.05.2017 01:29
אם במשטרה שואלים את עצמם כיצד לשפר את התדמית במגזר החרדי – כדאי שיתחילו מהסרטון הזה • לא הגיוני שפעילות שנועדה להגן על המגזר כולו, מסתיימת במראות כאלה • דודי גלויברמן, תושב שכונת מאה שערים, בטור אישי וזועק

בחודשים האחרונים מפעילה משטרת ישראל בלשים המתחפשים ל’חיילים חרדים’, שנכנסים לרחובות שכונת מאה שערים או בשכונות החרדיות בבית שמש.

המטרה: לעצור את הקנאים שתוקפים ומתנכלים לחיילי צה”ל חרדים, שעוברים בשכונה הירושלמית או בשכונות החרדיות של בית שמש.

אתמול,  בשעות אחר הצהריים, הופעלו שוב בלשים – הפעם מחופשים ל’חייל’ ו’חיילת’ – בכדי לעורר פרובוקציה במאה שערים והסביבה, ולקבל אחר כך כותרת ראשית בכלי התקשורת. בסיום הפעילות עצרה המשטרה שלושה חשודים, בטענה שתקפו לובש מדים שהלך לתומו בשכונת מאה שערים.

שניים מהעצורים הם חרדים, שניסו לומר לבלשים שמדובר בילד בגיל 10 בערך – ונעצרו בברוטליות.

צריך לצפות בסרטון של מצלמות האבטחה שתיעד את המתרחש ברחוב: התיעוד מוכיח כי אחד העצורים הוא ילדון בן 10, אך הגרוע יותר הוא מעצרו של אברך מבוגר, שכל פשעו היה שהעיר לשוטרים על מעצר הילד.

האברך שצועד משמאל בחליפה ארוכה, ללא כובע, זכה להרגיש בכל רמ”ח אבריו את האלימות המשטרתית הידועה כלפי הציבור החרדי.

הציבור החרדי מעולם לא חש אהדה יתרה למשטרה. אך אם במשטרה שואלים את עצמם כיצד לשפר את התדמית במגזר החרדי  – שיתחילו מהסרטון הזה.

לא הגיוני שפעילות שנועדה להגן על המגזר כולו, מסתיימת במראות כאלה.

בשבוע שעבר, בתקרית דומה בבית שמש, בלש שהתחפש ל’חייל’ צעד כשמאחוריו היו בלשי משטרה נוספים, מחופשים לחרדים. אחד הבלשים בתחפושת חרדית צעק “חרד”ק” והשליך אבן על ה’חייל’, והכל בכדי להצית את החרדים. הפרובוקציה הצליחה, נוצרה מהומה, ואז בוצעו מעצרים כוחניים, מלווים במכות.

אני לא מצדיק לרגע תקיפת חייל או שוטר. אבל לביים תקיפות כאלה, להכניס פלוגה, ולעצור אברך שנבהל ובסך הכל ניסה להעיר על מעצר של ילד קטן – זה מהלך חמור מאוד.