הכל אדום-לבן • כך הפכה בני ברק ל’עיר ללא חניה’: התושבים בתיסכול

כחלק ממהפך תחבורתי, תוגברה גם מחלקת הפיקוח בב"ב: עוד ועוד פקחים מסתובבים ברחובות ומחלקים דו"חות • התושבים מתוסכלים: "שיתנו דו"חות, אבל שגם יקצו חניה ליד גנים ובי"ס. אי אפשר רק לקחת כסף, ולא לתת פתרונות" • דובר העירייה: "מי שחנה לפרק זמן קצר - נטפל בעניין"
חיים בוזגלו
כ"ג אייר התשע"ז / 19.05.2017 00:23

כבישים חדשים, עבודות להקמת הרכבת הקלה, ונתיבי תחבורה ציבורית בעיר התורה והחסידות בני ברק – הם רק חלק מההתפתחות העירונית.

מאז החלה כהונתו של ראש העירייה חנוך זייברט, נראה שבעיריית בני ברק החליטו להשקיע – והרבה, בכל הקשור לתנאי התחבורה בעיר. ללא ספק, דבר מבורך כשלעצמו, אולם גם הופך את החיים לקשים יותר עבור תושבי העיר.

כחלק מהמהפך התחבורתי תוגברה בחודשים האחרונים גם מחלקת הפיקוח העירונית: עוד ועוד פקחים מסתובבים ברחובות, מניחים דו”חות על כל שמשת רכב שחונה שלא כחוק, אם זה באזור המסומן ב’אדום לבן’ או ב’כחול לבן’ – אך ללא תשלום, ואפילו בתחנות האוטובוסים.

את הדו”חות מחלקים גם אחרי שעות פעילות הפקחים, זאת באמצעות מצלמות המתעדות את החונים שלא כחוק.

אלא שמתלונות שהגיעו לידי חרדים 10 עולה, כי עוד ועוד תושבים בעיר החרדית, המוגדרת כ’עיר ללא הפסקה’, טוענים מזה תקופה ארוכה שהעיר הפכה גם ל’עיר ללא חנייה’.

לטענתם, בעוד העירייה מחזיקה צוות פקחים שמחלקים דו”חות בכל אזור בעיר, המצוקה הגדולה ביותר היא דווקא באזורים בהם ממוקמים מוסדות החינוך.

“במוסדות חינוך רבים אין לנו היכן להחנות את הרכבים כדי להוריד את הילדים”, מספר מ’ בשיחה עם חרדים10. “כל הרחבה מסומנת באדום-לבן, ואם כבר יש מקום שמותר בחנייה לשניים-שלושה רכבים –  זה תפוס מבעוד מועד”.

“לא פעם אנחנו יורדים להביא את הילדים ממקומות החינוך, דבר שלוקח דקה בדיוק – וכשחוזרים לרכב מה מוצאים?  שהפקח העירוני כבר השאיר לנו ‘מתנות'”, מספר א’ – גם הוא אב לילדים הלומדים במוסדות החינוך בעיר.

חנייה בבני ברק

“זה הגיע למצב שאתה חושש לרדת להביא את הילדים או שאתה פשוט מכין את עצמך מראש שתקבל דו”חות”, הוא מוסיף.

גם צ’ – אמא לילדים בגני ילדים – מספרת לחרדים10 על “תחושת הרדיפה” בה חיים התושבים.

“הפקחים עומדים באזורים של מוסדות החינוך וכאילו מחכים שנרד מהרכב בכדי להביא את הילדים. איך שאנחנו עוזבים את הרכב, אנחנו מקבלים דו”ח”, היא מספרת.

מצוקת החנייה בעיר הולכת וגוברת, וההורים שמקבלים את דו”חות החנייה מלינים כי בעירייה מעוניינים שההורים יגיעו בצורה רגלית.

חנייה בבני ברק

“אין לנו בעיה שיתנו דו”חות”, אומרים הורים עמם שוחחנו. “אבל שבמקביל יקצו חניות בסביבת מוסדות הלימוד. אי אפשר רק לקחת כסף מההורים, שרובם אברכים, ולא לתת פתרונות אחרים”.

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה לחרדים10, כי “לא ניתן למנוע חלוקת דו”חות בשעת פיזור ואיסוף התלמידים, אך עם זאת העירייה לא תתן דו”חות למי שיחנה לפרק זמן קצר, בשל הוצאת ילדים מבתי הספר ומוסדות הלימוד”.

דובר העירייה הוסיף ואמר: “מי שחנה לפרק זמן קצר וסביר בכדי לפזר או לאסוף את התלמידים, ובכל זאת קיבל דו”ח – מוזמן להעביר את הדו”ח לדובר העירייה, שידאג לטפל בעניין”.

חנייה בבני ברקליד גני ילדים בשיכון ה’. צילום: חיים בוזגלו

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חניה
    19/05/2017 01:02
    ללא פייסבוק
  1. אולי כעת תוכל העריה הכושלת להגיע לידי איזון בתקציבה ללא צורך לינוק מדדי המדינה.

  2. בני ברק הייתה מאז ומתמיד - עוד לפני עשרות שנים -
    19/05/2017 07:09
    זלמן
  3. הרשות המקומית האכזרית ביותר, בכל הנוגע לדוחות חניה. כאשר אין הכנסות מארנונה, חייבים להשלים את הכספים החסרים בדרך אחרת, גם אם היא מגעילה ומקוממת.

  4. מוריד את הילד לגן
    19/05/2017 09:12
    עלי הכהן רחוב הרצוג
  5. שזה לוקח בדיוק דקה! קיבלתי מתחילת השנה כמעט 2000 ש”ח דוחות

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   19/05/2017 11:57

      בשדרות גרשנקורן פינת בגנו יושב פקח קבוע בגינה מחכה שיצאו לדקה מהאוטו ורץ לשים דוח, יושב בשדרה שעות כל יום.

  6. הזוי מה שקורה בעיר הזאת
    19/05/2017 18:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. אני לא מבין, אנחנו לא בגלות בעיר הזאת, זאת עיר שלנו, אנחנו בחרנו בראש העיר, למה אי אפשר פשוט להפסיק את הרדיפה האכזרית הזאת? נהיה כאן יותר גרוע מתל אביב, הפקחים רודפים אחרינו לתת דוחות, זה בלתי אפשרי

    • רפאל   26/05/2017 16:19

      הרבנים

  8. תהנו מראיש העיר שבחרתם ככה זה שאין בחירות הוא עושה עליכם
    21/05/2017 10:28
    דוד
  9. מה שילדים קטנים עושים לפעמים מהמרפסת………אם היה יודע שהוא מסכן את מעמדו כראש עיר מזמן הכול היה נראה אחרת.