אולטימטום לרשת המזוהה עם ש”ס: להשיב לעבודה מיד את הגננת החרדית שהפכה לסמל מאבק

במכתב חריף להנהלת רשת 'מאורות המעיין' באשדוד, נדרש המנכ"ל להפסיק את הפגיעה בעובדת החרדית שמשמשת כיו"ר ועד העובדים במוסדות - ולהחזירה לעבודה ביום א • ברקע: סירוב הרשת לכבד פסיקת ביהמ"ש המחייבת החזרת העובדת לתפקידה • האיום: תביעה על ביזוי בית הדין
יוני גרין
כ"ב אייר התשע"ז / 18.05.2017 16:44

עידן חדש לגננות החרדיות: אחרי מקרים חוזרים ונשנים של ניצול והשפלה, מובילה ההסתדרות מהפכה פורצת דרך שמאפשרת לעובדות רשתות החינוך במגזר החרדי להפסיק לחשוש מפיטורים והתנכלויות.

במכתב ששיגרה ההסתדרות בצהרים (חמישי) לרב יוסף ריבוח, מנכ”ל רשת ‘מאורות המעיין’ באשדוד, הוא נדרש להחזיר באופן מיידי לעבודתה את ש’ מ’, גננת חרדית ברשת, שהובילה לפני כשנה מהלך של התאגדות ואף כיהנה כיו”ר וועד העובדים.

מאז, כך לפי ההסתדרות, ניסתה הרשת שוב ושוב לנשל את ש’ ממקור פרנסתה ולפטרה, אך ההסתדרות מנהלת מאבק עיקש ועקרוני שבסופו תוחזר ש’ לעבודתה ותזכה לכל תנאי השכר שנגזלו ממנה.

עורכי הדין אלעד מורג וגלי שטיינברג, מהלשכה המשפטית בהסתדרות, מבהירים לרשת כי סבלנותה של ההסתדרות פגה אל מול מה שהם מכנים “ניסיונות פגיעה בעובדת המסורה”.

סיפורה של ש’ מ’ פורסם כבר בעבר, כאשר עם תחילת ההתאגדות פוטרה מעבודתה והפכה לאחד מסמלי מאבק הגננות החרדיות נגד תנאי העסקה פוגעניים.

אלא שמאבק משפטי מורכב שניהלה ההסתדרות הוביל לשרשרת של ניצחונות לטובת העובדים – בתחילה בצו זמני שניתן על ידי בית המשפט, ובהמשך לצו עיקרי, שעיקרו הכרה בעובדה שפיטורי העובדת נבעו בשל פעילותה בוועד העובדים, והוראה חד משמעית להשבתה לעבודתה.

ברשת לא העריכו נכון את החשיבות העקרונית שמייחסת ההסתדרות להגנה על עובדים חרדים בכלל ועובדים בתחום החינוך בפרט, וניסו לדחוק את הקץ בתואנות שונות ומשונות, מזה כמה חודשים.

אולם כאמור, היום הודיעה ההסתדרות לרשת כי אי החזרתה של הגננת לעבודה ביום ראשון – ותשלום שכרה המלא רטרואקטיבי, תביא להגשת תביעה על ביזוי בית הדין, שתגרום לרשת נזקים כספיים משמעותיים בסבירות גבוהה.

את ש’ מ’ וחברותיה ליוו לאורך השנה האחרונה במסירות אנשי החטיבה החרדית בהסתדרות, בראשות עו”ד רפי מלאכי ורכזת החטיבה אודליה מעודה, אנשי האגף להתאגדות בראשות עמיחי סטינגר, אנשי הלשכה המשפטית בהסתדרות ומשרד אהוד שילוני ושות’.

את תגובת הרב יוסף ריבוח, מנכ”ל רשת ‘מאורות המעיין’, לא הצלחנו לקבל.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבנתם למה שס חברה לשלי, כדי שהיא תשתוק להם, ולא תתערב להם בשחיתות מול העובדים
    18/05/2017 17:08
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כפי שנשמע מאורות המעיין שייך לשס.

  2. ההסתדרות עושה סיבוב על החרדים כדי לצבור הון פוליטי.
    18/05/2017 19:40
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. ההסתדרות עושה סיבוב על החרדים כדי לצבור הון פוליטי.

  4. עבריני החוק
    19/05/2017 08:49
    כואב
  5. מנהלי המוסדות שאוהבים לעשוק את הגננות כבר לא מיחסים חשיבות גם לצווי בית משפט

    • אמת   19/05/2017 17:21

      ‏הסתדרות שקרנים ובעלי אינטרסים ‏הכל פוליטי כל מאוכזבי שס ‏מחפשים נקמות ‏לא באמת מעניין אותם הגננות ובטח לא אודליה שממש מסכנה כואב ‏לה על ‏הגננות

  6. רק לא שס
    20/05/2017 23:52
    פנינה
  7. שתעלם המפלגה הזאת בעזרת ה’

  8. ברוך ה'
    21/05/2017 16:36
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. כל אלו שהגיעו למשרות ניהוליות [בכח קשרים או כישורים] וחושבים לעשוק ולנצל את אלו שלא יכולים לעמוד המגיע להם/ן הן עפ”י ד”ת והן, להבדיל, עפ”י דינא דמלכותא. מן הראוי שילמדו לקח אחת ולתמיד.