מדהים: הפעוטה שנפגעה אנוש מחומר הדברה – רצה לזרועות אביה

חיים טוויל
|
כ"ב אייר התשע"ז / 18.05.2017 15:04
לאחר שהרופאים העירו אותה אתמול, הפעוטה כבר מתקשרת עם הוריה המאושרים, ועם הצוות הרפואי • היום היא עדיין תישאר לבדיקות נוספות במחלקת טיפול נמרץ ילדים – ומחר כנראה תעבור למחלקת הילדים

שיפור דרמטי חל במצבה של הפעוטה בת השנתיים מהגליל שהובהלה לפני שלושה למרכז הרפואי ‘זיו’ בצפת על ידי הוריה, כשהיא במצב אנוש – לאחר שנפגעה מהרעלת זרחן אורגני.

מבית החולים זיו בצפת, שם מאושפזת הפעוטה, נמסר היום (חמישי) כי לאחר שהרופאים העירו את הפעוטה אתמול, היא כבר מתקשרת עם הוריה המאושרים, ועם הצוות הרפואי.

בצהרים היא כבר רצה לזרועות אביה. “היום עדיין תישאר לבדיקות נוספות במחלקת טיפול נמרץ ילדים ומחר כנראה תעבור למחלקת הילדים”, נמסר מבית החולים.

כפי שדווח בחרדים10, כבר אתמול נמסר מבית החולים על שיפור ניכר במצבה של בת השנתיים, שאושפזה במחלקת הטיפול הנמרץ, מורדמת ומונשמת, עם תסמינים הדומים לפגיעה מנשק כימי, בעקבות ההרעלה החריפה כתוצאה ממגע עם חומר הדברה רעיל במיוחד.

אמש נמסר מהמרכז הרפואי: “שיפור ניכר במצבה של הפעוטה בת השנתיים. הרופאים העירו את הפעוטה. בתחילה היתה בערפול וכעת נראה כי מצבה הוטב. הרופאים יערכו לה בדיקות נוספות בהמשך. הוריה נמצאים לצידה כל העת”.

בדיקות המעבדה לזיהוי החומר הרעיל שממנו נפגעה, אישרו את השערתם המוקדמת של רופאי חדר המיון והיחידה לטיפול נמרץ ילדים.

על פי התסמינים והבדיקות, ניכר כי היא סובלת מהרעלת זרחן אורגני. בבדיקת המעבדה נמצא ריכוז עצום של חומר מסוג ביפנטרין, וכן חומר פרמטרין, המכיל זרחן.

שני החומרים הם קוטלי חרקים מסוכנים. החומר הקטלני הוחזק בבית, בבקבוק מי שתיה רגיל.

פרופסור אנתוני לודר, מנהל המרכז לרפואת הילד במרכז הרפואי זיו בצפת, הזהיר מפני אחסון חומרים מסוכנים בהישג ידם של פעוטות וילדים וקורא להימנע מהעברתם למכלי אחסון העלולים להטעות בדבר טיבם, כגון בקבוקים או כוסות.

“פגיעות מחומרים אלו מתבטאות בצריבה קשה של העיניים והעור, או בכוויות פנימיות כתוצאה משתיית החומרים המסוכנים, אך הסכנה החמורה ביותר שהם טומנים נשקפת למערכת הנשימה”, אומר פרופ’ לודר.