אייכלר האשים: “המשטרה הביאה פרשים לחניונים בניגוד להחלטות”

אריה ריבקינד
|
כ"ב אייר התשע"ז / 17.05.2017 21:52
ח”כ ישראל אייכלר תקף במליאת הכנסת את המשטרה ואת משרד התחבורה: “השלטון החילוני אינו מעוניין בעומס במירון ומאשים את הנוסעים” • הציע: “שטראמפ יבקר במירון – כמו בכותל המערבי. אני בטוח שמיד יכשירו חניונים ויפתחו את הכבישים. הוא ייסע – ואנחנו נישאר עם התשתית”

יו”ר הועדה לפניות הציבור, ח”כ ישראל אייכלר, נאם היום (רביעי) במליאת הכנסת, ותיאר את הסבל הנורא של ילדים, נשים וקשישים שהגיעו לחגוג בהילולת ל”ג בעומר בציון הרשב”י, ונשרכו שעות ארוכות בתחנות ובמחסומים.

לדבריו,אפילו הנכים שנסעו ברכבי ‘עזר מציון’ נחסמו בעת קריסת התחבורה.

“הנוסעים אשמים – זה מה ששמענו מתשובת השר על הקריסה במירון”, אמר אייכלר. “המשטרה ומשרד התחבורה אין להם שום אחריות להשארת רבבות נוסעים במשך שעות בכבישים ובתחנות. בושה וחרפה.

“משרד התחבורה מצהיר כי צריך לקבוע מספר מקסימלי, של מתפללים העולים למירון. הוא מאשים את הנוסעים שהתפרצו לכביש, בניסיון להידחף לאוטובוסים שלא הגיעו. לא האמנתי למשמע אוזני. המשטרה הביאה פרשים בניגוד להחלטת הכנסת לא להכניס סוסים במקום אוטובוסים”.

אייכלר המשיך: “משרד התחבורה אמנם הביא הרבה אוטובוסים, אבל ההחלטה לאסור הגעת רכבים פרטיים לחניונים בישובים סמוכים, שהיו מורידים את מחצית העומס מן התחבורה הציבורית, יוצרת קטסטרופה ידועה מראש.

“השלטון החילוני מאשים את הנוסעים, כי אם הם לא היום באים למירון לא היתה צפיפות…”

לדבריו, “כל זה נובע מן הרצון השלטוני, שפחות אנשים יגיעו בל”ג בעומר למירון. לכן לא מכינים כבישים ולא סוללים תשתיות של חניונים, למרות שהמדינה משקיעה מאות מליארדים לכבישים בגליל ובכל הארץ. רק באזור מירון אנו נוסעים על כבישים צרים. בל”ג בעומר אוסרים על רבבות רכבים פרטיים להגיע למירון וכל הציבור תלוי באוטובוסים שאין להם מקום חניה והם חוסמים את כל הדרכים”.

אייכלר הוסיף: “המדינה מתעלמת מכך שציון הרשב”י במירון הוא המקום המתויר ביותר בארץ ישראל לאחר הכותל המערבי. כמליון יהודים מגיעים בשנה למירון ובל”ג בעומר מגיעים מאות אלפים, למרות כל הסיכונים שבנסיעה המפרכת. אם היו מאפשרים תחבורה סדירה היו מגיעים יותר יהודים ויותר תפילות לישועת ישראל”.

אייכלר אמר באירוניה: “אני מבקש ומזמין בזאת את נשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ שמגיע השבוע לארץ לבקר במירון – כמו בכותל המערבי. אני בטוח שמיד יכשירו חניונים ויפתחו את הכבישים. הוא ייסע בחזרה לשלום ואנחנו נישאר עם התשתית לטובת העולים למירון”

הוא הוסיף, כי כבר היו דברים מעולם שהמדינה עקרה הר שלם לחניונים וטקסים ליד טבריה, לכבוד אורח אחד שהגיע ליום אחד.

אייכלר בירך את שר האוצר ואת ליצמן וגפני על שהקימו מטה מיוחד להשקעת מאות מליוני שקלים לפיתוח כבישים וחניונים באזור מירון, כדי “להפסיק את הניסיון למנוע מיהודים להגיע למירון על ידי התעללות תחבורתית ומשטרתית, שמביאה את החרפה החוזרת על עצמה כל שנה לפגוע במאות אלפי אנשים, שכל חפצם להתפלל אל ה’ בציון הצדיק”.