בשורה טובה: שיפור ניכר במצבה של בת השנתיים שהורעלה מחומר הדברה

חיים טוויל
|
כ"א אייר התשע"ז / 17.05.2017 17:57
מצבה של הפעוטה בת השנתיים מהגליל העליון שנפגעה באורח אנוש כתוצאה מחומר הדברה – משתפר • “הרופאים העירו את הפעוטה. בתחילה היתה בערפול וכעת נראה כי מצבה הוטב” • התסמינים והבדיקות: סובלת מהרעלת זרחן אורגני

שיפור ניכר חל אחר הצהרים (רביעי) במצבה של  בת השנתיים,  הפעוטה מהגליל שהובהלה לפני שלושה למרכז הרפואי ‘זיו’ בצפת על ידי הוריה, כשהיא במצב אנוש – לאחר שנפגעה מהרעלת זרחן אורגני.

ההרעלה החריפה היא תוצאה של מגע עם חומר הדברה רעיל במיוחד. היא אושפזה במחלקת הטיפול הנמרץ, מורדמת ומונשמת, עם תסמינים הדומים לפגיעה מנשק כימי..

הערב נמסר מהמרכז הרפואי: “שיפור ניכר במצבה של הפעוטה בת השנתיים. הרופאים העירו את הפעוטה. בתחילה היתה בערפול וכעת נראה כי מצבה הוטב.

“הרופאים יערכו לה בדיקות נוספות בהמשך. הוריה נמצאים לצידה כל העת”.

בדיקות המעבדה לזיהוי החומר הרעיל שממנו נפגעה, אישרו את השערתם המוקדמת של רופאי חדר המיון והיחידה לטיפול נמרץ ילדים.

על פי התסמינים והבדיקות, ניכר כי היא סובלת מהרעלת זרחן אורגני. בבדיקת המעבדה נמצא ריכוז עצום של חומר מסוג ביפנטרין, וכן חומר פרמטרין, המכיל זרחן.

שני החומרים הם קוטלי חרקים מסוכנים. החומר הקטלני הוחזק בבית, בבקבוק מי שתיה רגיל.

פרופסור אנתוני לודר, מנהל המרכז לרפואת הילד במרכז הרפואי זיו בצפת, הזהיר מפני אחסון חומרים מסוכנים בהישג ידם של פעוטות וילדים וקורא להימנע מהעברתם למכלי אחסון העלולים להטעות בדבר טיבם, כגון בקבוקים או כוסות.

“פגיעות מחומרים אלו מתבטאות בצריבה קשה של העיניים והעור, או בכוויות פנימיות כתוצאה משתיית החומרים המסוכנים, אך הסכנה החמורה ביותר שהם טומנים נשקפת למערכת הנשימה”, אומר פרופ’ לודר.