מה הגיב ר’ שולם שטיסל לחילונית שאמרה ברמזור: “לא סובלת חרדים”

אבי כץ
|
כ"א אייר התשע"ז / 17.05.2017 17:24
השחקן דובל’ה גליקמן, מי שכבש את הלבבות עם דמותו של ר’ שולם שטיסל, מספר על הערצה אפילו ברחוב החרדי בחו”ל, מגלה מה מקומם אותו – ומזהה לא מעט נקודת ההשקה בינו לבין ר’ שולם

נו, נו: השחקן דובל’ה גליקמן, מי שכבש את הלבבות עם דמותו של שולם שטיסל, העניק ראיון לעיתון ‘הארץ’.

במהלך הראיון סיפר, כי האהדה לדמות של שולם לא הוגבלה רק לישראל, ולדבריו גם כשביקר באנטוורפן ניגשו אליו מספר גברים חרדים וביקשו להצטלם עמו.

“ניכר שהוא אוהב אהבת אמת את שטיסל, שהעניק לו עד כה שני פרסי אקדמיה. מבחינתו, הוא מבהיר, זה התפקיד הטוב שקיבל בחייו”, כותב איתי שטרן בהארץ.

כשהוא נשאל אם לא חסרה בסדרה עמדה ביקורתית כלפי האוכלוסייה החרדית – הוא משיב: “אני לא יכול להביע דעה על מישהו רק כי הוא שייך לאיזה פלח.

“פעם עמדתי ברמזור ועברה לידי איזו אישה ועברו גם שני חרדים. היא הסתכלה עליהם והסתכלה עלי ואמרה ‘כמה שאני לא סובלת אותם’, והוסיפה שבוודאי גם אני לא.

“אמרתי לה: ‘תראי, בשביל לסבול או לא לסבול מישהו אני צריך להכיר אותו. אני לא מכיר אותם. מכמה שאני מכיר אותך, אותך אני לא סובל’. היא היתה המומה.

“העניין הוא שגם בדמות של שולם שטיסל יש ציניות רבה”, הוא אומר.  לדבריו, מי שמקומם אותו “זה אותם אנשים שטוענים להבנת משמעות מעשיו של הא-ל. שאת אלו הוא בירך ככה ואת האחרים הוא העניש. זה מקומם אותי”.

שולם שטיסל רחוק ממך מרחק אדיר, אומר לו המראיין. הוא עומד בראש שבט ואתה בחרת שלא להביא ילדים, הוא חרדי ואתה חילוני אדוק.

“דווקא משום שאין לי את ההתלבטויות של האיש הזה נוצרה אצלי הנאה עצומה. פתאום אני דואג דאגות עצומות לילדי ולנכדי. זה עונג להיות מודאג לאנשים הללו. להיות סובל כשאתה לא באמת סובל, זה תענוג גדול מאוד. הוא של אב משפחה גדולה, אבל לפעמים יוצאים ממנו החוצה, באופן מביך ממש, גם היצרים והתשוקות והרצון לחיים. עם זה אני מזדהה מאוד”.

כפי שפורסם בחרדים10, גם השחקנית שירה האס, בת ה-22, הלא היא רוחמי וייס, מכוכבות הסדרה ‘שטיסל’, העניקה ראיון למגזין מאקו, והתייחסה בין היתר לסדרה שהפכה ללהיט מפתיע ולסחורה חמה במגזר החרדי.

לדבריה, היא מחכה לתחילת העבודה על העונה השלישית של שטיסל,  הצפויה לעלות לשידור במהלך השנה הקרובה.

“אני רק חושבת על שטיסל ויש לי דמעות בעיניים”, סיפרה. “הדמות שלי שם, רוחמי, היא כולה לב. זו סדרה מאוד פואטית בעיני, אני אוהבת איך שהכל שם מעודן ואיטי, והיא נכנסה לי מתחת לעור.

“אני כל הזמן אומרת ‘נו נו’ ו’שכוייח’. התחלתי לדבר יידיש”, אמרה.