הצתת בובת החייל החרדי והדגל במאה שערים: 3 חשודים נעצרו

זמן קצר לאחר שהשר גלעד ארדן הבטיח בעל בימת מליאת הכנסת כי "נפתחו תיקי חקירה, המשטרה פועלת להביא חשודים לדין" - עצרה המשטרה שלושה חשודים בשריפת דגל ישראל במאה שערים: צעיר כבן 21 , קטין כבן 15 וקטין כבן 11 .• על שני הקטינים הועבר דיווח לגורמי הרווחה
חיים טוויל
כ"א אייר התשע"ז / 17.05.2017 16:18

הצתת בובות החיילים החרדים במדורת ל”ג בעומר במאה שערים: המשטרה עצרה בצהרים (רביעי) שלושה חשודים במעורבות בהצתה.

העצורים, תושבי שכונת מאה שערים – צעיר כבן 21 , קטין כבן 15 וקטין כבן 11 – נעצרו בחשד למעורבות בשריפת הבובות.

“מאז אירועי ל”ג בעומר שאירעו בירושלים, בהם דווח למשטרה אודות השלכה של בובות בדמות חיילים למדורות, מקיימת משטרת ישראל מאמצים נרחבים, במישור הגלוי והסמוי, לאיתור המעורבים”, נמסר מהמשטרה.

“לפני שעה קלה איתרה משטרת ישראל מספר חשודים להם מיוחסים שריפת דגל ישראל באירוע אשר הושלך למדורה.

“החשוד הבגיר נעצר, הקטין בן ה-15 עוכב ונחקר כעת, ואילו מהקטין בן ה-11 נגבתה עדות והוריו זומנו. לגבי שני הקטינים הועבר דיווח לגורמי הרווחה”.

המשטרה מדגישה:  “מדובר בשלב ראשון של המעצרים וחקירת האירוע נמשכת”.

במשטרה מבטיחים: “משטרת ישראל תמשיך בפעילות הנחושה עד לאיתורם והבאתם לדין של כלל המעורבים”.

זמן קצר קודם לביצוע המעצרים אמר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן במליאת הכנסת,  במענה להצעה לסדר שהוגשה על הצתת בובות החיילים – שפורסמה לראשונה בחרדים10: “במהלך ל”ג בעומר נחשפנו לתופעה בזויה – תליית ושריפת בובות בדמות חיילי צה”ל. ראוי שנגיד שהתופעה המכוערת הזאת של ביזוי חיילי צה”ל שמשרתים את המדינה, היא תופעה מתועבת שחייבים להיאבק בה עד שנמגר אותה לחלוטין.

“אני מנחה את משטרת ישראל להילחם בתופעה הזו במדיניות של אפס סובלנות. כחלק ממדיניות זאת, מונה קצין מיוחד בחטיבת החקירות, לטיפול ממוקד בתופעה והוקם צוות בין משרדי, בו שותפים נציגי המשטרה, נציגי הפרקליטות ונציגי הצבא, אנחנו עוקבים בזמן אמת אחר האירועים הללו כדי לעצור חשודים ולמגר התופעה”.

צילום: חיים גולדברג

השר הוסיף וסיפר על הגשת כתבי האישום נגד המפגינים שהטרידו את הגר”מ הבלין, רבה של העיר קרית גת: “הוגשו על ידי פרקליטות מחוז דרום כתבי אישום כנגד חשודים שהתנכלו לרב שתומך בגיוס. לצערי הרב, עקב ההיסטוריה של מדינת ישראל, ההחלטות על עבירות של הסתה לאלימות, הבעת עמדה, חופש ביטוי וכו’ הם לא בסמכות המשטרה.

“המשטרה רוצה מאוד להביא לדין חשודים כאלה אך אין לה סמכות, לא יכולה לבצע מעצרים ולא לחקור. אני אזכיר את המקרה שקרה בבצלאל, המשטרה חשבה שזו עבירה פלילית והפרקליטות החליטה שזה לא עבירה פלילית וסגרה את התיק.  לכן, במקרים כאלה חייבת להיות פנייה גם למשרד המשפטים”.

השר הוסיף ואמר: “אני יכול לספר כי במקרה של שריפת הבובות בדמות חיילי צה”ל נפתחו תיקי חקירה באישור הפרקליטות, במספר מקומות בארץ, בירושלים ובבית שמש. המשטרה עובדת חזק כדי להביא את החשודים לדין, החקירה מתנהלת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שוט... כנראה שמשעמם למשטרת ישראל
    17/05/2017 17:47
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שוט… כנראה שמשעמם למשטרת ישראל

  2. אלו הצרות של המדינה.. אין פשע, אין רציחות.. אין גניבות... אין שום עבריינים.. נותר להתעסק רק עם בובות... למה כשערבים רעולי פנים זורקים אבנים ולא הצליחו לתפוס בשעת מעשה ,ולמרות שהמשטרה יודעת מי הם אותם פורעי חוק היא לא עוצרת אותם מחמת
    17/05/2017 17:58
    אביי
  3. אלו הצרות של המדינה.. אין פשע, אין רציחות.. אין גניבות… אין שום עבריינים.. נותר להתעסק רק עם בובות… למה כשערבים רעולי פנים זורקים אבנים ולא הצליחו לתפוס בשעת מעשה ,ולמרות שהמשטרה יודעת מי הם אותם פורעי חוק היא לא עוצרת אותם מחמת “חוסר ראיות” אבל שזה חרדים אז מתחילה החגיגה?

    מדינה מצחיקה – כבר אמרנו? עובדה הציונים רועדים מפחד שהם לא מצליחים להשתיק את המחאה העולמית נגד הגזירה הנוראה של -שמד- והם חוששים שיאבדו שליטה.