מבקר המדינה בודק העברת כספים: מהמשרד לפיתוח הנגב לטובת רדיו ‘קול חי’

אריה ריבקינד
|
כ"א אייר התשע"ז / 17.05.2017 15:47
סמנכ”לית ומנהלת החטיבה לביקורת תחומי חברה ורווחה במשרד המבקר, ליאורה שמעוני, חשפה בתוכנית ‘הבוקר’ ברדיו 101.5FM: מתקיימת בדיקה על העברת כספים מצד השר אריה דרעי – באמצעות המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל – לחגיגות ה-20 של תחנת הרדיו ‘קול חי’

סמנכ”לית ומנהלת החטיבה לביקורת תחומי חברה ורווחה במשרד מבקר המדינה, ליאורה שמעוני, חשפה היום (רביעי) בתוכנית ‘הבוקר’ בתחנת הרדיו 101.5FM בהגשת מנדי ריזל, כי במשרד מבקר המדינה מתקיימת בדיקה על העברת כספים מצד השר הפנים אריה דרעי – באמצעות המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל – לחגיגות ה-20 של  ‘קול חי’.

תחנת הרדיו ‘קול חי’ מזוהה כיום כשופרו של יו”ר ש”ס.

בתשובה לשאלה האם במשרד המבקר בודקים את הפרסום בנושא בערוץ 10 – השיבה שמעוני: ”הנושא הזה גם הגיע אלינו והוא נמצא על שולחנם של אלו שאחראים על התחומים האלה של התקשורת”.

כזכור, בתחילת חודש ינואר דיווחו מתן חודורוב ועקיבא נוביק בערוץ 10, כי “מסיבת יום ההולדת של רדיו קול חי שהתקיימה ביום חמישי האחרון מומנה מכספי הפריפריה. מעניין שהתחנה הזו לא משדרת בכלל בפריפריה, דרעי אישר בקשה מעיריית ירושלים, כלומר מישהו אישר ללא ידיעתו לתמוך ברדיו הזה לממן את היום הולדת שלו.

“דרעי טוען כי לא ידע שהכסף מיועד ל’קול-חי’. עם זאת, מאז הבחירות דרעי העביר מאות אלפי שקלים של תקציבי פרסום עבור רדיו קול חי ולרדיו החרדי השני ‘קול ברמה’ שתמך באלי ישי, הוא לא העביר אפילו שקל אחד”.

שמעוני גילתה עוד כי החומר שנחשף בעניינו של השר אורי אריאל הועבר גם לפרקליטות המדינה והיועץ המשפטי.

לדבריה, בראיון לרדיו 101.5: “אני מודאגת, גם מתוקף תפקידי וגם כאזרח, שהחלטות ממשלה שאמורות להיות עם כוונה טובה, ובסופו של דבר מבריחים כספים למקומות שלא זו מטרתם.

“כספים גדולים מאוד, בסכומים של מיליונים, מגיעים למקומות לא נכונים. חומרת הדברים הביאה לכך שהנושא הזה נמצא כיום אצל היועץ המשפטי.

“אנחנו לאורך כל הדרך פעלנו גם מול הפרקליטות. שקלנו את הדברים וראינו אותם כחמורים ולאורך כל הביקורת היינו בקשר מול הפרקליטות, היא בוחנת את הממצאים שלנו ואמורה לקבל מאיתנו את החומרים, היא תקבל את כל המסמכים”.