התפוררות? קבוצה מפורשי ‘גרודנא’ התייצבה בחשאי בלשכת גיוס בב”ש

סימני שבירה: קבוצה ראשונה של תלמידי ישיבת פורשי 'גרודנא' באשדוד, המשתייכת ל'פלג', התייצבה בלשכת הגיוס בב"ש • בצבא ידעו על בואם בעקבות סיכום מוקדם • הפלג: "הם לא מקשיבים לגר"ש אוירבעך" • אתמול ספג הפלג מכה מהרבי מהרז"ל: הורה שמותר להתייצב בלשכות הגיוס
יוסף גרינבוים
כ' אייר התשע"ז / 16.05.2017 20:01

האם ‘הפלג הירושלמי’ מגלה סימני משבר במאבק מול שלטונות צה”ל?

קבוצה של 10 בחורים, מהישיבה שהוקמה על ידי פורשי ישיבת גורדנא באשדוד, בראשה עומד הרב נחום רוזנבלט, התייצבה היום (שלישי) בלשכת הגיוס בבאר-שבע. כך חשף הערב הכתב לענייני צבא וביטחון של תחנת הרדיו ‘קול ברמה’, מנדי ריזל.

הקבוצה – הראשונה מתוך שלושה – הגיעה ללשכת הגיוס כדי להסדיר את מעמד בן ישיבה.

זאת, על אף ש’הפלג הירושלמי’ אליו היא משתייכת, מתנגד לכך בתקיפות.

בצבא ידעו מבעוד מועד על בואה של הקבוצה, בעקבות סיכום שאליו הגיעו הבחורים עם שלטונות צה”ל מלכתחילה, בתיווך ‘ועד הישיבות’.

התייצבות התלמידים הסירה מהם מעמד של משתמטים.

ישיבת גרודנא המקורית באשדוד נחשבת לעמוד תווך מרכזי ב’פלג הירושלמי’, אך עם פטירתו של ראש הישיבה הגאון רבי דב-צבי קרילנשטיין זצ”ל, לפני יותר משנה, היא התפצלה: בראש הישיבה המרכזית עומד חתנו, הרב משה שמידע – ובראש הישיבה שפרשה עומד, כאמור, הרב נחום רוזנבלט.

עם זאת, גורמים בישיבה טוענים כי הרב רוזנבלט כלל לא ידע על המהלך, והדבר נעשה, לכאורה, מאחורי גבו בידי גורם בכיר בישיבה.

גורם ב’פלג הירושלמי’ טען בתגובה: “לא מדובר בישיבת גרודנא, אלא בישיבה שפרשה מגרודנא. הם לא מקשיבים לרב שמואל אוירבעך”.

אמש נחשף בחרדים 10, כי בצעד יוצא-דופן במיוחד התייצב האדמו”ר מהרז”ל מסאטמר לצד אחיו הבכור – האדמו”ר מסאטמר בפולמוס ‘גזירת הגיוס בארץ הקודש’, נגד גישת ‘הפלג הירושלמי’ שראשיו יוצאים נגד התייצבות בלשכות הגיוס.

בטיש ל”ג בעומר שנערך בבית המדרש ‘ראדני’ בשכונת וויליאמסבורג שבברוקלין – אמר האדמו”ר לשומעי לקחו כי ברור לכולם שמותר להתייצב בלשכת הגיוס ולקבל ‘פטור’ מהצבא, כפי שנהגו אנשי היישוב הישן בארץ הקודש בכל שנות קיום המדינה הציונית.

יצויין, כי האדמו”ר מסאטמר נשא כבר לפני חג הפסח נאום על כך שבכל השנים התייצבו בלשכות הגיוס לקבלת ‘פטור’ ואי אפשר לבקש מהציבור שלא להתייצב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות