יוצאים בשאלה תבעו: השופט ביקש למחוק המוסדות החרדיים מההליך

אריה ריבקינד
|
כ' אייר התשע"ז / 16.05.2017 19:20
במהלך דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בתביעה שהגישה קבוצת ‘יוצאים בשאלה’ נגד המדינה, הבהיר השופט: המוסדות החרדים לא יכולים להיות צד לתביעה – והורה למחוק אותם מההליך

במהלך דיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים בתביעה שהגישו ‘יוצאים בשאלה’ נגד משרד החינוך ומוסדות החינוך החרדים, הבהיר השופט משה ברעם כי המוסדות אינם צד בעתירה – וביקש מהפרקליטות למחוק אותם מההליך.

התביעה הוגשה לפני שנתיים על ידי קבוצת יוצאים בשאלה, שטענה כי באמצעות תקצוב המוסדות החרדים – למרות שאינם מלמדים לימודי ליב”ה, שללה המדינה מהתלמידים כלים להתמודד במהלך החיים. בשל כך, טענו החוזרים בשאלה, נגרם להם נזק בשנות בגרותם.

המדינה, בתגובתה לעתירה,  ניסתה לטעון כי האשמה מוטלת על מוסדות החינוך החרדי ועל ההורים ששלחו את ילדיהם ללמוד במוסדות אלו.

לקראת תחילת הדיון הגישו המוסדות החרדים כתב הגנה, שהוכיח כי לתביעות שהוגשו נגדם אין בסיס משפטי ועובדתי.

לפי ערוץ 7,  כבר בראשית הדיון הבהיר השופט כי הוא נוטה לקבל את עמדת המוסדות החרדיים, וכי הוא רואה קושי משפטי בהליך שבחרה המדינה, עוד בטרם נכנס לדיון המהותי.

השופט הציע, כאמור,  לפרקליטות למחוק את המוסדות החרדים מהעתירה, ולהמשיך בדיון לגופה של התביעה.

עמותת “יוצאים לשינוי” מסרה בתגובה:

“עמותת יוצאים לשינוי לא תיכנע ללחצים אשר נועדו לגרום ליוצאים בשאלה לסגת מתביעתם, ויחד נמשיך בכל הכוח להלחם למען עתידם של היוצאים בשאלה וכלל יוצאי המגזר החרדי אשר סובלים מאפליה (כפי שהיטיבו להגדיר זאת עורכי הדין של הצדים השלישיים: “התנהלות בריונית זו הינה סחטנות של ממש).

עוד נמסר מטעם עמותת יוצאים לשינוי: “בכדי להמשיך להיאבק על עתידם של היוצאים בשאלה, ועל מנת להוריד מסדר היום את טענת ההתיישנות, אנחנו קוראים ליוצאים בשאלה שטרם מלאו להם 25 שנים, ליצור עמנו קשר על מנת להצטרף לתביעה”.