בכיר הדהים: “טראמפ לא יבקר בכותל; הוא לא שייך לישראל” – והאמריקנים התנצלו

בחדשות 2 דווח כי גורם בכיר בממשל האמריקני הכריז: הנשיא טראמפ לא יבקר בכותל עם נתניהו מאחר שהוא 'חלק מהגדה המערבית' • בישראל נדהמו מהדברים ופנו לארה"ב לקבל הבהרות • דובר הבית הלבן התנצל
אליעזר היון
כ' אייר התשע"ז / 15.05.2017 23:18

 האם הנשיא דונלד טראמפ סבור כי הכותל המערבי לא מאוכן בשטח ישראלי ריבוני?

בחדשות 2 דווח הערב (שני) כי גורם בכיר בממשל האמריקני טען בפני גורמים ישראלים, כי הכותל המערבי כלל אינו בשטח ישראל, ולכן הנשיא טראמפ לא מתכוון לבקר במקום במהלך מסעו בישראל.

על פי הדיווח, אנשי לשכת ראש הממשלה ביקשו מאנשי הנשיא טראמפ לאפשר לנתניהו להתלוות לביקור הנשיא האמריקני בכותל המערבי – ונענו בשלילה בטענה שזהו ביקור פרטי.

בצד הישראלי ניסו לבדוק, האם מכל מקום, יוכל להתלוות לנשיא צלם שיתעד את האירוע, ועל כך הגיב הבכיר האמריקני בגסות רוח: “מה פתאום, מה זה עניינכם? זה לא השטח שלכם, אלא חלק מהגדה המערבית”.

ההתבטאות של הבכיר האמריקני עוררה תרעומת רבה בקרב צוות התכנון הישראלי.

על פי הדיווחים, נשמעו בחדר מחאות וצעקות של ממש. אנשי ראש הממשלה הבהירו בפני אנשי הממשל האמריקני כי הכותל המערבי הוא שטח קדוש בריבונות ישראלית.

גורמים השותפים בתכנון ביקור טראמפ צוטטו כאומרים: “מדובר במופע של טראמפ. כל השאר הם ניצבים, כולל ראש הממשלה נתניהו. האמירה שהכותל הוא שטח בגדה המערבית התקבלה בתדהמה. בישראל משוכנעים שהאמירה הזו מנוגדת למדיניות הנשיא טראמפ, כפי שבאה לידי ביטוי בהתנהלות שלו ובהתנגדות התקיפה להחלטת מועצת הביטחון האחרונה”.

ישראל, כך דווח, פנתה לארה”ב כדי לקבל הבהרות בנושא מתוך הנחה שדבריו של הבכיר אינם משקפים את מדיניות ממשל טראמפ.

 זמן קצר לאחר הפרסום, הגיב דובר הבית הלבן שון ספייסר ואמר כי הדברים אינם משקפים את עמדת הממשל האמריקני.

“ההערה על הכותל המערבי לא אושרה והיא לא מייצגת את עמדת ארה”ב ובוודאי שלא את עמדת הנשיא טראמפ”, אמר ספייסר.

לחדשות 2 נודע כי מי שעוררו את הסערה, הם דויד ברס מהקונסוליה האמריקנית ועובד השגרירות ג’ונתן שרייר. בישראל מחו הן על תוכן הדברים שנאמרו, והן על הטון שבו נאמרו והפגנת הזלזול, לדבריהם, מצד הפקידים האמריקניים.

• עדכון: 9:15

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אמירות אלה כנראה שייכות לאנשי אובאמה שעדיין בשלטון
    16/05/2017 00:06
    טובי
  1. חלק מאנשי אובאמה עדיין מכהנים בתפקידים בכירים לצערנו ואלה התוצאות! עוכרי ישראל עדיין בשלטון.. זה תהליך ארוך.