תשמעו סיפור: מדוע הוסר ההכשר שהיה תלוי במזנון הבשרי בכנסת

המטבח הבשרי של הכנסת עובר שיפוצים שיימשכו מספר חודשים - ועד אז, האוכל למזנון מגיע מחברת קייטרינג כשרה למהדרין • אלא שהמשגיח בכנסת דורש: להצמיד למשאית משגיח מלווה • כאשר בקשתו לא מולאה - הוא הסיר את התעודה • כעת נותר להמתין להכרעה של הרבנים הראשיים בירושלים
שרי רוט
כ' אייר התשע"ז / 15.05.2017 21:31

האם המזנון הבשרי במשכן הכנסת פועל ללא כשרות? עד לפני מספר ימים שכנה תעודת כשרות על הקיר במזנון. אבל כעת, מי שיחפש אחריה יגלה שנשאר רק הדבק.

תחילה לפרטים: במטבח הבשרי במשכן, מתבצעים בימים אלו שיפוצים שיימשכו במהלך השנה הקרובה. בעקבות כך, המזנון מקבל את ארוחת הצהרים מקייטרינג פרטי, כאשר הכל מגיע ארוז בהכשר מהדרין ירושלים ובד”צ העדה החרדית, לטובת הסועדים במזנון. המטבח החלבי, לעומת זאת, ממשיך לעבוד כרגיל בכנסת.

בשיחה שקיים חרדים10 עם המשגיח, הוא הסביר כי הוא דורש משגיח  מלווה במשאית המובילה את האוכל, וכי ברגע שבקשתו לא מולאה – מבחינתו אין הכשר.

אז מדוע לא תלית שלט שמבהיר לסועדים שיש בעיה? – ביקשנו לדעת.

לדבריו, הוא עובד מדינה, ולכן אינו יכול לעשות צעד שכזה. הסרת תעודת ההכשר הוא המקסימום שעשה, וכן – גם דאג ליידע את חברי הכנסת החרדיים.

• ומה עם מסירות נפש? אם אתה סבור שזה לא כשר אתה מכשיל יהודים בזה שרואים אותך ובטוחים שהכל בסדר. מי שם לב שהסרת את הפתק? – שאלנו.

הוא לא השיב.

גורם חרדי איתו שוחח חרדים10 לא מבין את ההתעקשות: “האוכל בהכשר מהודר, מגיע ארוז, פשוט מיותר משגיח מלווה”.

אבל המשגיח מתעקש. “זה מגיע סגור, אבל לא עם פלומבה”.

יצוין כי אף חבר כנסת לא מוכן להתערב בפרשה – מה שמראה עד כמה הם לוקחים זאת ברצינות.

בתוך כך, רב משכן הכנסת, הרב אלכסנדר הוכמן, נפגש היום (שני) עם שני הרבנים הראשיים בירושלים – הגר”א שטרן והראשל”צ הגרש”מ עמאר. לדעת הרב שטרן, לא צריך משגיח מלווה למשאית. עם זאת, הרבנים שמעו את דעת רב הכנסת – ויתנו הכרעה.

בשיחה עם גורם באחת מהמפלגות החרדיות הוא משבח את רב הכנסת הוכמן וטוען: ‘זו מסירות נפש מצידו. ברגע שהוא הבין שהוא לא יכול לסמוך על הסידורים החדשים, הוא יצא למאבק כשהוא לוקח בחשבון שזה יכול לפגוע בו. הרבה הזהירו אותו, למה לך, תסיים ותגיע בשקט לפנסיה שלך, למה לך ליטול סיכונים, אבל הוא איש ירא שמים ולא הסכים לוותר. את השלט היה אמור מנכ”ל הכנסת להציב, זה לא בסמכות הרב”.

לגבי הטענה לפיה את חברי הכנסת החרדים זה לא מעניין – הוא מגיב ואומר: “יש כמה חברי כנסת מיהדות התורה שנכנסו היום לעובי הקורה ואנחנו מקווים שעד מחר הסיפור יהיה מאחורינו”.

אגב, לחשש של המשגיח יש בסיס, כמובן, אם כי חשש רחוק.

כפי שדווח בשעתו בחרדים10, לפני שנה וחצי הוגש כתב אישום כנגד חברת הקייטרינג ‘פרי הארץ קולינריה’, לאחר שבבית הנשיא הוגש למאות איש שבאו לחגוג ביום העצמאות בשנת 2012 בשר טרף.

הפרשה החלה כאשר בבוקר יום העצמאות, במהלך קבלת הפנים של החיילים המצטיינים, הבחין שף בחברה כי בשר הפרגיות התקלקל, ויצא מירושלים לכיוון קיבוץ גבעת חיים כדי לקנות בשר חלופי.

זמן קצר לפני שהגיע אל אזור אבו גוש, התקשרה בעלת החברה אל השף ואמרה לו שיביא בשר פרגיות חדש מאבו גוש. השף רכש 80 ק”ג של בשר פרגיות לא כשר מאיטליז באבו גוש, שאינו מחזיק בתעודת כשרות. הבשר הוכן במטבחי בית הנשיא והוגש במהלך האירוע.

על פי כתב האישום שהוגש, כאשר הנאשמת נשאלה למקור הבשר, היא ניסתה להסתיר את מעשיה באמצעות תיאום גרסאות וניסיון ליצור מצג שווא.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות