הראשל”צ הגר”א בקשי דורון הורשע בעבירות מרמה ב’תיק הרבנים’

אחרי ארבע שנים בהם התנהל המשפט: בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את הראשל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון בפרשת ' תיק הרבנים' • העבירות המיוחסות בוצעו לפני כ-15 שנה, בעת כהונתו - אז הוענקו כ-1,500 תעודות פיקטיביות לאנשי כוחות הביטחון וצה"ל על השכלה תורנית
חיים טוויל
י"ט אייר התשע"ז / 15.05.2017 15:37

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (שני) את הראשון לציון, הרב הראשי לשעבר הגאון רבי אליהו בקשי דורון, בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מתן תעודה כוזבת ומרמה בהפרת אמונים.

גזר דינו של של הראשל”צ יינתן במועד אחר.

מדובר בפרשה המכונה ‘תיק הרבנים’, במסגרתה הורשעו ונשלחו למאסר פקידים בכירים מהרבנות הראשית ומהמשטרה, בגין הענקת תעודות פקטיביות על השכלה תורנית לכ-1,500 חיילי צה”ל, שוטרים ואנשי שרות בתי הסוהר – שבאמצעותן קיבלו, שלא כדין, מהמדינה מאות מיליוני שקלים כתוספות שכר.

משפטו של הראשל”צ ארך יותר מארבע שנים.

העבירות המיוחסות לו בוצעו לפני כ-15 שנה, בעת שכיהן כרב הראשי לישראל.

מאז החל משפטו של הראשל”צ, נעשו מאמצים רבים להוביל לביטולו של כתב האישום, זאת בין היתר, על רקע מצבו הרפואי הקשה של הרב הישיש.

הראשל”צ הורשע על שהנחה את מנהל מחלקת הבחינות ברבנות הראשית להנפיק את התעודות, למרות שידע כי מקבלי התעודות אינם עומדים בתנאים שנקבעו לכך. לפי השופט, הרב גם ידע, כי אנשי כוחות הביטחון שיקבלו את התעודה יוכלו לקבל באמצעותה הטבות שכר להן הם אינם זכאים.

יצוין,  כי בשלב הראשון של חקירת הפרשה נחקר הראשל”צ,  אך בעקבות החקירה הוחלט שלא להעמידו לדין. אולם, במסגרת עדותו במשפטם של נאשמי הפרשה האחרים, שינה הרב – לטענת הפרקליטות – את גרסתו ואמר דברים שהפלילו אותו.

בעקבות כך הוחלט לפתוח את חקירתו של הרב פעם נוספת, ובסיומה הוחלט להעמידו לדין.

כפי שדווח בחרדים10, לפני שנתיים הגישה פרקליטות מחוז ירושלים תביעה על סכום של 20 מיליון ש”ח, בשם משרד הביטחון והמשרד לביטחון פנים, נגד יצחק אוחנה – לשעבר ראש לשכת הגרי”מ לאו, מאיר רוזנטל – לשעבר ראש לשכת הגר”י מצגר , מאיר רואימי, חיים בן חיים ואהרון גוטסדינר – רב בכיר במשטרה.

התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בעיר, לאחר שהחמישה ונאשמים נוספים הורשעו בפרשיית השחיתות, במסגרתה הוצאו בתרמית מקופת המדינה מאות מיליוני שקלים. כאמור, בית המשפט הטיל על חלק מהנאשמים עונשי מאסר כבדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ציונים = ערב רב = קיצם קרב ובא
    22/05/2017 14:11
    פאטמה מרים נאור
  1. באבוד ציונים רינה