ליצמן על הבובות: “האייטמים על הקיצונים רק מעצימים את כוחם”

אריה ריבקינד
|
י"ט אייר התשע"ז / 15.05.2017 10:52
“אני מגנה בכל פה את שריפת הבובות של חיילים במאה שערים, אבל האייטמים סביב הקיצונים הללו רק מעצימים את כוחם” • “מגזימים בפרסומים על חילולי שבת במירון. דחו ההדלקה כדי שלא יהיו חילולי שבת מצד המשטרה” • ולפיד? “הוא רוצה רק צ’אפחות מהחרדים. אני לא יכול לסמוך עליו”

שר הבריאות יעקב ליצמן טען הבוקר (שני) בראיון שהעניק לרשת ב’, כי העיסוק המוגבר בקיצונים המסיתים נגד חיילים צה”ל ונגד מתגייסים חרדים – רק מעודד אותם להחריף את מעשיהם.

“אני מגנה בכל פה את שריפת הבובות של חיילים במאה שערים, אבל האייטמים סביב הקיצונים הללו רק מעצימים את כוחם. מיותר לעסוק בזה”, טען השר.

ליצמן התייחס גם לחילולי השבת על הר מירון.

“מגזימים בפרסומים על חילולי שבת”, טען. “דחו את ההדלקה ל-1 לפנות בוקר כדי שלא יהיו חילולי שבת המוניים מצד המשטרה. לא התעסקתי ישירות בנושא מירון, אך אני יודע שעשו את כל ההשתדלויות שלא יהיו חילולי שבת”.

שר הבריאות נשאל שוב על האפשרות שישתף פעולה עם יאיר לפיד לאחר הבחירות הבאות.

“לא רואה את יאיר לפיד חוזר בתשובה בעניין גיוס החרדים”, אמר ליצמן, “לא ראיתי ש’יש עתיד’ תמכו בתיקונים לקיצוצי תקציבי הישיבות. הוא רוצה רק צ’אפחות מהחרדים. אני לא יכול לסמוך עליו”.

כפי שדווח בחרדים10, ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח אתמול (ראשון)  את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות לתליית ושריפת בובות בדמות חיילי צה”ל במדורות ל”ג בעומד של הקנאים בשכונת מאה שערים בירושלים.

“אתמול, במוצאי שבת, היה אירוע מתועב בירושלים. פלג קיצוני, שולי אמנם, של החברה החרדית המזוהה עם נטורי קרתא שרף בובות של חייל צה”ל, עם מדים של חיילי צה”ל ודגלי ישראל, במטרה לפגוע בחיילים חרדים.

“הצעד הזה הוא מתועב. חיילי צה”ל שומרים על כולם – גם על חרדים, כולל על האנשים הללו. אני מצפה ומבקש ודורש מכל מנהיגי הציבור להוקיע את המעשה המתועב הזה, ואני מבקש גם מן המשטרה למצוא את האחראים”, אמר נתניהו.

כפי שדווח בחרדים10,  בשוק של שכונת מאה שערים בירושלים העלו חרדים קיצוניים באש המדורה של ל”ג בעומר בובה בדמות חייל צה”ל חרדי והציתו את דגלי ישראל.