המנהל שאמר “צריך לחנוק החרדים” מונה למנהל המינהל הקהילתי בגילה

יחיאל לוי, לשעבר מנהל המינהל הקהילתי 'יובלים', שהתפטר בעקבות הסערה שעוררו דבריו נגד החרדים בקרית יובל, מונה לתפקיד מנהל מינהל גילה • חבר המועצה אברהם בצלאל מש"ס: "מצער מאוד לשמוע שבשנת 2017 אדם שנושא משרה ציבורית מסוגל לכנות ציבור שלם בכינוים פוגעניים וזוכה בפרס"
אריה ריבקינד
י"ח אייר התשע"ז / 14.05.2017 19:14

שלושה חודשים אחרי: יחיאל לוי, לשעבר מנהל המינהל הקהילתי ‘יובלים’ בקריית יובל, נבחר הערב (ראשון) לתפקיד מנהל מינהל גילה.

זאת, למרות הסערה הציבורית שעוררו דבריו בתפקידו הקודם במנהל ‘יובלים”, כאשר צוטט בתחנת הרדיו גל”צ: “צריך לחנוק את החרדים”.

בעקבות המינוי החדש, אמר חבר מועצת העיר, מחזיק תיק הארנונה אברהם בצלאל בתגובה: “מצער מאוד לשמוע שבשנת 2017 אדם שנושא משרה ציבורית מסוגל לכנות ציבור שלם בכינוים פוגעניים וזוכה בפרס לאור זה, להתמנות כמנהל מינהל גילה”.

כפי שדווח בחרדים10, מנהל המנהל הקהילתי ‘יובלים’, חשף אז בשיחה עם גל”צ, כיצד הוא מיישם את השיטה לדחיקת החרדים מהשכונה. “מה הרעיון? לחנוק אותם כדי שיעזבו את השכונה”, הסביר אז. “כשאתה חונק הם הולכים, כשמקשים אז לא מתלהבים לגור. זה המנגנון שעובד היום”.

הקהילה החרדית בשכונה מתגוררת בעיקר ברחובות מופרדים מן המשפחות החילוניות, אך לוי הסביר איך דווקא שם מחליטה הנהלת המנהל לקיים אירועים בשבת.

“אם ההנהלה כל כך רוצה לעשות פעילות של סרטים בגלל שזה הצורך התרבותי של אוכלוסיה חילונית, למה שתעשה את זה באותו מתחם שיש בו הרבה חרדים, שיושב בו גם רב השכונה?” שואל לוי ועונה: “כדי להפגין שאנחנו לא צריכים להיות מוטרדים איפה לעשות. יש הבנה ברמה של התושבים. ברמה של ההנהלה, של מועצת העיר – יש פיצוץ”.

שלושה ימים לאחר הסערה הפוליטית שפרצה בגין הדברים שפורסמו בהקלטה ששודרה בגלי צה”ל – שיגר לוי הודעת התפטרות.

בהודעה נאמר:

“לכבוד יו”ר מינהל קהילתי יובלים ויו”ר החברה למתנ”סים הארצית,

השתלשלות האירועים ביממה האחרונה ובהם צוטטתי בתקשורת באופן לא ראוי ולא הולם מחייבים אותי בהסברים.

שוב, ברצוני להתנצל על אופן ההתבטאות אשר לא הולם את תפקידי כמנהל מינהל קהילתי ופוגע ביחסים המורכבים והעדינים אותם עמלתי קשות לשמר ולשפר בין הקהילות השונות המרכיבות את שכונת קריית יובל.

שנית, ברצוני, שוב, להבהיר שהדברים נאמרו כתיאור מצב, באופן לא מוצלח ולא נכון על ידי, ולא כאמירה שכך יש לפעול או הבעת עמדה בנושא. עם זאת אסור היה עלי להתבטא באופן זה ששיחק לידי כוחות גדולים ממני ואני מתנצל על כך בפני התושבים, ההנהלה של המינהל והעירייה.

על אף שההקשר בו הובאו הדברים שונה באופן מוחלט מכפי שהוצג בתקשורת, ברור לי שבאקלים שנוצר לא אוכל להמשיך לבצע את תפקידי באופן יעיל עבור כל תושבים, כפי שעשיתי עד כה.

“בצל כך אני מודיע על החלטתי לסיים את תפקידי במינהל יובלים, שאותו ואת תושביו הייתה לי הזכות לשרת”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הנציגים החרדים לא שווים כלום
    14/05/2017 23:04
    חגית משה
  1. הנציגים החרדים מזמן שפוטים של קרויזר