מתקפה על הקהילה החרדית בב”ש: חילונים ‘פוצצו’ את ההדלקה • צפו

חיים טוויל
|
י"ח אייר התשע"ז / 14.05.2017 12:51
אלימות חסרת תקדים בעת ההדלקה בקהילה החרדית בשכונת נחלה ומנוחה בבית שמש: חילונים התפרצו להדלקה, פגעו ברב הקהילה גאון רבי נתן קופשיץ, זרקו אבנים והשליכו מקלות • עדי ראייה: מספר מתפללים חברי הקהילה נפגעו מחפצים שהושלכו עליהם • משה אבוטבול: “לא ניתן לקיצוניים משני הצדדים לנצח. נגרום להם לעזוב את העיר”

אלימות  קשה התרחשה אמש (מוצאי שבת) בשעת הדלקת המדורה של הקהילה החרדית בשכונת נחלה ומנוחה בבית שמש.

קבוצת חילונים, כשבידיה מקלות, אבנים וחפצים שונים, התפרצה להדלקה של הקהילה, ברוחב הרצל, פגעה בגאון רבי נתן קופשיץ, ולטענת עדי ראייה נזרקו אבנים וחפצים לעבר חלק מחברי הקהילה.

ראש העיר, משה אבוטבול, התקשר מיד כאשר ששמע על התקרית אל מפקד תחנת המשטרה בבית שמש, רונן גורש, שנכח במקום, וביקש ממנו לפעול בכל הכח למניעת אלימות בעיר.

מפקד התחנה פתח בחקירת האירוע, יזמן את הצדדים לבדיקה ויעדכן את ראש העיר בדבר.

ראש העיר קרא למניעת כל סוג של אלימות האסורה על פי החוק וההלכה. “אני כואב ומיצר מאוד על הפגיעה באחד מחשובי הרבנים, הרב קופשיץ שהינו אחד מותיקי הרבנים בעיר, שפועל הרבה מאחרי הקלעים בעקיפין ובמישרין לקירוב לבבות והורדת מפלס המתחים בין אוכלוסיות”, אמר משה אבוטבול לחרדים10.

הוא הוסיף: “אני מגנה בכל תוקף מילים קשות והסתה שנכתבו על ידי גורמים שונים, שאינם מכירים את פועלו של הרב. מדובר באחד מגדולי הרבנים ותלמיד חכם בעל שיעור קומה. תמיד חונכנו לתת כבוד לרבנים. אסור בתכלית האיסור לגרור את העיר לאלימות מילולית כה קשה”.

לדברי אבוטבול, “כשם שאני מגנה אלימות פיזית של יחיד ואיני מוכן להתפשר על שום התנהגות ברברית מכל צד שהוא, כך אני מביע מחאה על דחיפתו של רב בישראל שכל חטאו שהוא קיים מצוות הדלקה לכבוד רבי שמעון בר יוחאי.

“הדבר הזה היה אסור שייקרה. אני קורא לצדדים להוריד את מפלס המתח ולהתכנס יחד המנהיגים השפויים של כלל האוכלוסיות, כדי להסדיר את הקונפליקט באופן שכל צד ירגיש מכובד ולא דחוק חלילה. לא ניתן לקיצוניים משני הצדדים לנצח. נגרום להם לעזוב את העיר”.