נתניהו מגנה שריפת בובות החיילים החרדים: “המעשה הזה הוא מתועב”

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לתליית בובות החיילים במדורות ל"ג בעומר במאה שערים: אני מצפה ומבקש ודורש מכל מנהיגי הציבור להוקיע את המעשה המתועב הזה, ואני מבקש גם מן המשטרה למצוא את האחראים"
אריה ריבקינד
י"ח אייר התשע"ז / 14.05.2017 11:46

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות למתקפת הסייבר העולמית שהתרחשה בסוף השבוע, ולתליית בובות בדמות חיילי צה”ל במדורות ל”ג בעומד של הקנאים בשכונת מאה שערים בירושלים.

“אתמול, במוצאי שבת, היה אירוע מתועב בירושלים. פלג קיצוני, שולי אמנם, של החברה החרדית המזוהה עם נטורי קרתא שרף בובות של חייל צה”ל, עם מדים של חיילי צה”ל ודגלי ישראל, במטרה לפגוע בחיילים חרדים.

“הצעד הזה הוא מתועב. חיילי צה”ל שומרים על כולם – גם על חרדים, כולל על האנשים הללו. אני מצפה ומבקש ודורש מכל מנהיגי הציבור להוקיע את המעשה המתועב הזה, ואני מבקש גם מן המשטרה למצוא את האחראים”, אמר נתניהו.

שר הביטחון ליברמן צייץ בטוויטר: “שריפת בובות חיילי צה”ל היא אירוע מביש וחמור המחייב טיפול משטרתי נחרץ וחסר פשרות, וגינוי ברור של ראשי העדה החרדית”.

שרת התרבות והספורט, ח”כ מירי רגב, אמרה: “מי ששורף בל”ג בעומר בובות בדמות חיילי צה”ל ודגלי מדינת ישראל, שורף את תורת רבי עקיבא ורבי שמעון בר יוחאי ומבזה את זכרם.

“לוחמי צה”ל היום, כמו לוחמי המרד ההוא שהובילו רבי עקיבא ורשב”י, הם שרשרת אחת של גבורה ונאמנות לעם היהודי. אני בטוחה שהציבור החרדי, כמו כלל הציבור הישראלי, מוקיע בבוז תופעות חמורות אלו, המנוגדות למסורת היהודית ולערבות ההדדית שלנו בישראל”.

כפי שדווח בחרדים10, בשוק של שכונת מאה שערים בירושלים העלו חרדים קיצוניים באש המדורה של ל”ג בעומר בובה בדמות חייל צה”ל חרדי והציתו את דגלי ישראל.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות