לפני ההמראה לישראל: פרידמן הגיע אל הציון של הרבי מליובביץ’ זצ”ל

פרידמן צפוי לנחות בישראל ביום שני הקרוב • יום לאחר מכן הוא אמור להתייצב בבית הנשיא בירושלים, ולהגיש את כתב ההאמנה שלו לראובן ריבלין • ג'ייסון גרינבלט, השליח למזרח התיכון: נתניהו ואבו מאזן יצטרכו להתפשר
נתן פרל
ט"ז אייר התשע"ז / 12.05.2017 09:57

דיוויד פרידמן, השגריר החדש של ארצות הברית בישראל, צפוי לנחות בישראל ביום שני הקרוב.

יום לאחר מכן הוא אמור להתייצב בבית הנשיא בירושלים, יחד עם השגרירים של ספרד ותאילנד, ולהגיש את כתב ההאמנה שלו לראובן ריבלין.

לאחר מכן הוא יתחיל מרוץ נגד השעון שיימשך שבוע, לסיום ההכנות לקראת ביקור הנשיא טראמפ בישראל.

רגע לפני הטיסה לישראל, התחנה האחרונה של השגריר פרידמן הייתה אמש בציונו הקדוש של הרבי מליובאוויטש זצ”ל בבית העלמין שבקווינס. פרידמן הגיע עם רבו, שליח חב”ד הרב זלמן וולוביק, כתב ‘קוויטל’ בו הודה על העבר וביקש על העתיד.

מוקדם יותר השבוע, כחלק מההכנות לביקור, נפגש פרידמן עם הנשיא האמריקני, קיבל ממנו הנחיות אחרונות וזכה לברכת הדרך.

עמדותיו של פרידמן שונות מהמדיניות שהנשיא טראמפ מנסה לקדם בימים אלה מול הישראלים והפלסטיניםי, אך השגריר החדש, שנאמנותו לטראמפ מוחלטת, מתכוון להשאיר את דעותיו הפרטיות בבית בארה”ב.

בתוך כך, ג’ייסון גרינבלט, שליח הנשיא למזרח התיכון, נאם בשבוע שעבר בכינוס המדינות התורמות לרשות הפלסטינית שהתקיים בבריסל, ואמר כי הנשיא טראמפ נחוש להגיע להסכם בין ישראל לפלסטינים.

על פי הדיווח בעיתון ‘הארץ’, גרינבלט אמר בנאומו: “מאז תחילת קמפיין הבחירות, הנשיא טראמפ הבהיר כי הוא מחויב באופן אישי להשגת שלום במזרח התיכון ובמסגרת זו הסכם כולל שיסיים את הסכסוך הישראלי־פלסטיני”.

לדבריו, טראמפ מצפה שנתניהו ואבו מאזן יציגו חזון – כיצד הם רואים את השלום בא לידי ביטוי בשטח. “כפי שטראמפ אמר לנתניהו, הוא אמר גם לנשיא עבאס כי עליו להיות מוכן לעשות את הפשרות שכולנו יודעים שהן נחוצות, אם אנחנו מעוניינים להשיג שלום שבו יכול הציבור בשני הצדדים להאמין ולקחת עליו בעלות. הנשיא ביקש משני המנהיגים לבצע צעדים שיצרו אווירה שתאפשר לשלום להכות שורש”.

גרינבלט, יהודי אורתודוקסי, סיפר לעשרות הדיפלומטים באולם: “בשבתות נהוג בבתי כנסת ברחבי ארה”ב לשאת תפילה למען ארה”ב ולמען מדינת ישראל.

“בתפילה למען מדינת ישראל אנחנו מבקשים מאלוקים לפרוש את סוכת שלומו על כל ישראל. הבה נעבוד יחדיו כדי לפרוש את סוכת השלום על כל הישראלים ועל כל הפלסטינים, ואם ירצה ה’ על כל האזור סביבם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות