הרבי מסאטמר תקף: “ועד הישיבות שותקים על הגיוס בגלל סיר הבשר”

האדמו"ר מסאטמר הגיע לשכונת וילאמסבורג, כדי להשתתף ב'דינר' השנתי לטובת מוסדות 'יטב לב' בארץ הקודש, ונשא דברים על גיוס בחורי ישיבות • טען: "בישיבות הקטנות יותר, בעיקר באיזורי הפריפריה - שמה יש כבר בעיות רציניות, ובהן יש הרבה יותר בחורים שמתגייסים ולא מרצונם הטוב"
יוסף גרינבוים
ט"ז אייר התשע"ז / 12.05.2017 09:36

הרבי מסאטמר הגיע אמש (ליל שישי) לשכונת ווילאמסבורג שבברוקלין כדי להשתתף ב’דינר’ השנתי לטובת מוסדות ‘יטב לב’ בארץ הקודש.

במהלך נאומו, יצא הרבי במתקפה חזיתית נגד ‘וועד הישיבות’, וטען כי הם יודעים ומעלימים עין מכך שתלמידי ישיבות בפריפריה ומאזורים חלשים נאלצים להתגייס לצבא נגד רצונם.

וכך אמר הרבי: “עומד על הפרק גיוס בני הישיבות. הציבור כאן בארצות הברית לא מבין בזה שבאמת אין גיוס בכפיה, וכאשר שואלים אנשים הבאים מאררץ הקודש, לא יודעים שם מגזירת הגיוס. אבל הם (-הציונים) מנסים בכל דרך לגייס כמה שיותר חרדים. ולכן בכל הישיבות הגדולות, במרכזי הערים הגדולות, בהם מתגורר הציבור החרדי, הכל הולך בצורה חלקה, שאף אחד לא רואה את הגזירה הנוראה.

“אבל בישיבות הקטנות יותר, בעיקר בפריפריה – שמה יש כבר בעיות רציניות, ובהן יש הרבה יותר בחורים שמתגייסים ולא מרצונם הטוב”.

האדמו”ר הפנה אצבע מאשימה – ואמר: “וועד הישיבות יודעים מזה והם משתיקים את הכל, וכל זה הוא בגלל שהחרדים יושבים על סיר הבשר, ואם לא ישתקו – יפסידו הרבה כסף. ולכן כולם שותקים”.

האדמו”ר הוזסיף: “מאוד קשה לומר להם, לא מעוקצך ולא מדובשך, ואכן מוסדותינו הקדושים, מוסדות ‘יטב לב’ בארץ הקודש, לא נהנים כלום מהמדינה הציונית, לא למשכרות ולא לבניינים – וחוב על בני חוץ לארץ לעזור להם לעמוד בפרץ בארץ ישראל”.

האדמו”ר בירך את  הנגיד רבי מאיר זעליג ריספלער, שהתמנה לכהן כראש הקהל בווילאמסבורג, וביקש מכל הציבור לעמוד לצידו ולעזר לו להרים את קרן הקהילה והמוסדות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות