גפני על התנגדות לשכונות חרדיות: “רוצים שלא יהיה לנו איפה לגור?”

יו"ר דגל התורה העניק ראיון לביטאון לשכת עורכי הדין - ותקף את בית משפט העליון: "המדינה היחידה בעולם שבה שופטים אינם נבחרים על ידי העם ואין עליהם ביקורת" • "מתנגד שיהיה שופט חרדי ואני לא מציע לאף אחד מחבריי להגיע לשם".
אריה ריבקינד
ט"ז אייר התשע"ז / 11.05.2017 22:17

שרת המשפטים איילת שקד הכריזה לא פעם בחודשים האחרונים כי היא מבקשת למנות שופטים חרדים, כולל בבית משפט העליון. אלא שהיום (חמישי) הציג יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, עמדה הפוכה כשטען כי אין מקום לשופט חרדי בבית המשפט העליון.

“כל המבנה הקיים הוא מבנה שמנוגד להשקפת עולמי”, הסביר בראיון שהעניק לכתב העת ‘עורך הדין’. “נניח שיש שופט אחד מתוך 15 שהוא חרדי, אז תמיד יוכלו להגיד, ההחלטות נגדכם אבל יש כאן אחד משלכם, חרדי. לכן אני מתנגד, ואני לא מציע לאף אחד מחבריי להגיע לשם”.

לדבריו, בית המשפט העליון חצה את הגבול באופן דרמטי.

עם זאת סייג גפני: ‘נדמה לי שהוא מתחיל קצת לסגת. באופן עקרוני אני חושב שאנחנו המדינה היחידה בעולם שהשופטים בה אינם נבחרים על ידי העם, אין עליהם ביקורת והם יכולים לעשות מה שהם רוצים. אתה גם לא יודע איך הם נבחרים”.

גפני התייחס בראיון למצוקת הדיור במגזר החרדי ואמר כי החרדים סובלים מיוקר הדיור – שבעתיים.

“משבר הדיור הוא אחד הכישלונות הקולוסאליים של כל ממשלות ישראל. ברגע שהממשלה לפני 15 שנה החליטה לצאת מפרויקט הדיור הציבורי, אין יותר משכנתאות מסובסדות, אין הלוואות מקום ואין דיור ציבורי שבונים בצורה מסיבית.

“משמעות הצעד הזה היא שמי שעשיר מאוד יכול לקנות דירה במגדלי אקירוב, ומי שלא – עלול להישאר ברחוב. המדינה חייבת לחזור למיזם חשוב זה בהקדם”.

גפני הוסיף: “אני רוצה לומר רק שברגע שיש מצוקה כזאת ורע לכולם, לאוכלוסייה החרדית רע שבעתיים. אצלנו קיימות מגבלות נוספות שאינן מאפשרות לנו לגור בכל מקום”.

כשנשאל אודות סירוב של ראשי רשויות לאפשר הקמת שכונות לאוכלוסייה החרדית מאחר שהיא “אינה מייצרת הכנסות” – אמר גפני: “אמירות כאלו מזכירות מדינות אפלות שבהן לא רוצים את מי שלא תורם. מה רוצים לעשות? רוצים שלא יהיה לאוכלוסייה החרדית איפה לגור?

”בכל מקרה, אני חושב שהמצב הולך ומשתנה, הולך ומשתפר, אבל עצם העלאת הנושא הזה מעידה על ריקבון בחברה החילונית, או ליתר דיוק בקרב נבחרי הציבור החילונים”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה ערכאות
    12/05/2017 09:07
    רחל
  1. איך שופט חרדי יוכל לשפוט שלא על פי דין תורה?
    לכן אין כלל שופטים חרדים במערכת

    • רעש   17/05/2017 20:23

      לדעתי טוב מאד שיהיו שופטים חרדים ודתיים בתוך הדיקטטורה השמאלנית של בית המשפט העליון למען יהיה נציג של העם באולימפוס המנותק של השופטים השמאלנים רק אני מקווה שלא יושחת בתוך אנשי השטן אשר שופטים שם

  2. חשוב מאוד
    12/05/2017 18:10
    מעולה
  3. הסיבה העיקרית לחוסר הרצון של רשויות מקומיות בשכונות חרדיות ובמיוחד בפריפריה היא, כי גם ככה ערים כאלו סובלות משכונות מצוקה, מעוני וממשפחות קשות יום! נשאלת השאלה, איזו סיבה יש לעיר כזו להוסיף עוד אנשים נתמכים שלא תורמים במאומה לכלכלת המקום בנוסף למה שיש לרשות מקומית כזו?
    יענה לי הרב גפני על השאלה, תסתכלו על טבריה, עיר נחשלת לכל הדעות שמידרדרת מן הפח אל הפחת, חייב לקרות נס שדברים יתחילו להשתנות לטובה בעיר הזאת.