הילולת רשב”י במוצאי שבת: כאסח בין רבנים מהציונות הדתית לחרדים

ארגון חותם פרסם סרטון של רבני הציונות הדתית, בו תוקפים הרבנים "גורמים שונים" המתעקשים על קיום הילולת רשב"י במוצאי שבת • "רשב"י בעצמו, היה אומר לוותר על ההדלקה ובלבד שלא יתחלל ולו במעט מהשבת"
יוסף גרינבוים
ט"ז אייר התשע"ז / 11.05.2017 21:30

ארגון חותם פרסם הערב (חמישי) סרטון של רבנים בכירים בציונות הדתית, היוצאים בביקורת חריפה נגד קיום הילולת רשב”י במוצאי שבת, ונגד האפשרות שייגרם חילול שבת בעקבות התעקשות של מי שהם מכנים “גורמים שונים”, לקיים את ההילולה דווקא במוצאי שבת.

את הסרטון פותח הרב יגאל קמינצקי, ראש מרכז תורה ומדינה: “אני חושב שאם היינו שואלים את רבי שמעון בר יוחאי בעצמו, היה אומר לוותר על ההדלקה ובלבד שלא יתחלל ולו במעט מהשבת”.

רבה של ירושלים, הגאון רבי אריה שטרן, קרא לדחות את ההילולה: “כדי למנוע את חילול השבת של אני חושב שאין דרך אחרת אלא לדחות את הפעילות ולהעביר אותה ליום ראשון בערב, במקום מוצאי שבת”.

“כל זה חילול שבת עצום של כוחות הביטחון והסעות וכוחות הכיבוי”, אומר הרב שלמה אבינר ראש ישיבת עטרת ירושלים, “זה נורא ואיום. שבת בוודאי יותר חשוב מל”ג בעומר”.

הרב אורי שרקי, ממכון מאיר, ציין את הדאגה לשבת של כוחות הביטחון: “בוודאי היה שמח שההילולה שלו לא תהיה כרוכה בהשבתת כוחות הביטחון ממנוחת שבתם”.

בארגון שהפיק את הסרטון  אומרים:”ראינו את חובתנו לתבוע את כבודה של השבת. מצער שדווקא ציבורים אשר הדאגה לשבת היא נר לרגלם, לא אפשרו לדחות את ההדלקה, והתעקשו על קיומה בשעה מוקדמת אשר לדאבוננו ככל הנראה תגרום לחילול שבת המוני.

“לכבודו של רשב”י ולכבודה של השבת היה ראוי לדחות את ההדלקה. אנו ציפייה כי סרטון זה אולי יעורר ולו במעט את הגורמים השונים, וימעט את חילולי השבת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חותם על כל מילה
    11/05/2017 22:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ההתנהגות של החרדים שלנו היא בושה וביזיון וחילול השם
    איך נבוא בטענות לבית המשפט על תל אביב אם אדמורי”ם גורמים לילול שבת של מאות שוטרים ונהגי אוטובוסים?!