בני ציפר מ’הארץ’ שפעם כתב: “אל תניחו תפילין” – הניח תפילין בכותל

אבי כץ
|
ט"ו אייר התשע"ז / 11.05.2017 16:35
לפני תשע שנים פרסם העיתונאי בני ציפר מ’הארץ’ מאמר נגד חסידי חב”ד, אותם הגדיר ‘ציידי הנפשות’ – וכתב: “אל תניחו תפילין ברחוב ואל תיכנעו לבקשת כל ציידי הנפשות האלה” • אבל כעת מתברר: בביקור בכותל הוא הניח תפילין והתעטף בטלית בדוכן חב”ד • מה קרה?

בשבועון ‘כפר חב”ד’ מתפרסם הבוקר (חמישי) פרויקט מיוחד וחגיגי במלאות יובל שנים ל”מבצע תפילין”, עליו הכריז הרבי מליובביץ’ זצ”ל. מאז יוצאים אלפי חסידי חב”ד, בארץ ובעולם, להניח תפילין ליהודים, בדרך כלל בימי שישי.

אולם יש כאלו שפועלים במסגרת המבצע גם במהלך ימות השבוע. במסגרת הפרויקט בשבועון ‘כפר חב”ד’, סיפרו 50 חסידים על מקום הפעילות שלהם ושיתפו ברגע מיוחד.

אחד הפעילים, הפעיל בדוכן ברחבת הכותל המערבי, סיפר על הרגע המיוחד שלו, בו בני ציפר, עיתונאי עיתון ‘הארץ’, נענה להצעתו להניח תפילין.

“בטרם הלך לדרכו, הודה בחום על ההזדמנות להניח תפילין בכותל”, סיפר הפעיל.

המפתיע בצעד הזה היא העובדה כי לפני תשע שנים כתב אותו בני ציפר מאמר נגד מי שהגדיר ‘ציידי הנפשות’ – חסידי חב”ד המציעים להניח תפילין.

“עורו החילונים! די להיות מיעוט נרדף. אל תניחו תפילין ברחוב ואל תיכנעו לבקשת כל ציידי הנפשות האלה שאורבים בקרנות הרחובות ובקניונים, שמשתמשים בנימוק השקרי ‘אתה יהודי'”.

אתר ‘לדעת’ פנה אל בני ציפר בכדי לקבל תגובתו, ותשובתו הקצרה הייתה: “כן, שיניתי את דעתי”.

בני ציפרבאדיבות כפר חבד