המחסור באוטובוסים למירון: קרב עקיצות בין משרד החינוך והתחבורה

משרד התחבורה דורש להחזיר את חופשת ל"ג בעומר ליום ראשון • משרד החינוך: "בטוחים שמשרד התחבורה שעומד באתגרים גדולים בבניית תשתיות ימצא פתרון לעניין ההסעות" • מנכ"לית משרד התחבורה: "זה נשמע שמשרד החינוך לא מכיר את ההילולה במירון"
אריה ריבקינד
ט"ו אייר התשע"ז / 11.05.2017 10:51

הקרב על חופשת ל”ג בעומר ממשיך עד לרגע האחרון: מנכ”לית משרד התחבורה, קרן טרנר-איל, שיגרה אמש (רביעי) מכתב למנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב, בו הפצירה להחזיר את החופש ליום ראשון. כך פורסם הבוקר (חמישי) בגלי צה”ל.

לדבריה, “עוד לא מאוחר לתקן את הפגיעה הצפויה בציבור המעוניין להשתתף בהילולה, בתלמידי מוסדות החינוך ובהוריהם”.

אלא שבמשרד החינוך דחו את הבקשה, ומסרו שהלימודים יתקיימו בראשון כסדרם.

במשרד הוסיפו עקיצה: “אנו בטוחים כי משרד התחבורה שעומד באתגרים גדולים בבניית תשתיות המדינה ימצא פתרון בהקדם לעניין ההסעות״.

טרנר-איל הסבירה בשיחה בגל”צ: “זה נשמע שמשרד החינוך אולי לא מכיר את ההילולה במירון, זה למעלה מרבע מיליון אזרחים של מדינת ישראל. אם החופשה לא תהיה ביום ראשון, גם ההילולה במירון לא תהיה מיטבית וגם ציבור התלמידים יפגע”.

טרנר הסבירה את החלטת משרד התחבורה לבטל את הסעות התלמידים, המבוצעות על ידי מפעילות התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ ביום ראשון, בכך שיש פער משמעותי של מאות אוטובוסים האומרים להוביל להילולא – שנוצר בשל החלטת משרד החינוך.

המשמעות היא שעשרות אלפי תלמידים יתקשו להגיע לבתי הספר המרוחקים ובזמן.

לטענת גורמים במשרד התחבורה, הצעד החריג נועד למנוע סיכון בטיחותי של ממש הנשקף למאות אלפי משתתפי ההילולא, אם יהיה מחסור באוטובוסים.

טרנר הוסיפה: “300 אוטובוסים של חברות הסעה מיוחדות שבאו בחשבון בהיערכות למירון, ייגרעו ממנה”. גריעה זו נובעת מכך שהחברות הללו מחוייבות להסיע בראש ובראשונה תלמידים, דבר שיפגע במשתתפי ההילולה.

לדבריה, “עם היוודע דחיית החופשה נבחנו חלופות, כמו הארכת זמן מבצע ההסעה עד ליום שני בשעות הבוקר המאוחרות, אבל הבקשה נדחתה על ידי המשטרה”.

במשרד החינוך מסרו בתגובה: “דחיית החופשה נקבעה לצורך התחשבות בכמעט מיליון תלמידים המעוניינים לחגוג את החג. המשרד מחויב לכל תלמידיו, תמיד. הלימודים בכל מוסדות החינוך יתקיימו ביום ראשון כסדרם. אין מקום להטחת האשמות, אלא למציאת פתרון.

“אנו בטוחים כי משרד התחבורה שעומד באתגרים גדולים ומשמעותיים בבניית תשתיות המדינה ימצא פתרון בהקדם לעניין ההסעות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות