בתום מו”מ לילי: הפיטורין ברשת ‘קן ציפור’ הוקפאו והגננות שבו לעבודה

אחרי ישיבת מו"מ בין ההנהלה וועד העובדים - הגננות ברשת 'קן ציפור' באלעד שבו הבוקר לעבודה • ב"כ הרשת: סוכם על תחילת מו"מ פתוח וחזרה ללימודים החל מהבוקר • ההסתדרות: "פריצת הדרך הושגה לאחר נכונות הנהלת הרשת להקפיא את כל מכתבי הפיטורים שיצאו לעובדות שהתאגדו"
יוני גרין
ט"ו אייר התשע"ז / 11.05.2017 08:42

אחרי שלושה ימי שביתה:  בתום ישיבת מו”מ שהקיימה הלילה (חמישי) בין הנהלת הרשת לוועד העובדים – הגננות ברשת גני הילדים ‘קן ציפור’ בעיר אלעד שבו היום בבוקר לעבודה.

מטעם בא כוח הנהלת רשת גני ‘קן ציפור’ נמסר: “הסתיימה ישיבה בין ההנהלה והעובדות, בה סוכם על תחילתו של מו”מ פתוח וחזרה ללימודים החל מהבוקר, כשיגרה”.

מההסתדרות נמסר לחרדים10: “לאחר ישיבת לילה ארוכה אמש, בין צוותי מו״מ של ההסתדרות למנכ״ל ‘קן ציפור’ אורי ברים וצוותו, הוסכם כי ההסתדרות ומוסדות ‘קן ציפור’ יפתחו במו״מ מיידי בתום לב להשגת הסכם שיבטיח את זכויות הגננות המועסקות ברשת.

“עד לתום המו״מ המחודש ישובו הגננות לעבודה מלאה”.

מההסתדרות נמסר עוד, כי “פריצת הדרך במו״מ הלילי הושגה לאחר נכונות הנהלת הרשת להקפיא את כל מכתבי הפיטורים שיצאו לעובדות שהתאגדו”.

כפי שפורסם בחרדים10, המשבר החריף בין ההסתדרות להנהלת רשת הגנים ‘קן ציפור’ בעיר אלעד, שהוביל להכרזת השביתה, פרץ לאחר שהנהלת הרשת ניסתה בימים האחרונים – כך לטענת ההסתדרות – לפגוע בעשרות גננות חרדיות שהתאגדו בהסתדרות לפני חודשים אחדים, במטרה להגן על תנאי העסקתן.

הסיבה המרכזית לשביתה היו עשרות מכתבי שימוע שהוצאו לגננות שהתאגדו בהסתדרות, “במטרה להלך אימים על העובדות”, כהגדרת ההסתדרות.

מטעם ההסתדרות הובילו את המגעים אנשי מרחב פתח תקווה, בראשותו יו”ר המרחב גיורא נחום ואנשי החטיבה החרדית בראשותו של עו”ד רפי מלאכי.

גורמים המקורבים להנהלת הרשת שבו וטענו כל העת כי השביתה התקיימה ב”ניגוד להוראותיו המפורשות של בית הדין” בעיר אלעד.

למרות שיוזמי השביתה טענו כי היא מתקיימת “לאחר קבלת היתר מדיינים לענייני ממונות”, לדברי הגורמים המקורבים להנהלה,  גם במכתבו של הדיין, הגאון רבי מנדל שפרן, למטה המאבק – אין היתר לשביתה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות