המשפיע שרקד בוותיקן איים לתבוע את ראשי חב”ד ופרסם מכתב חרטה

הרב דב פינסון, שרקד "אורך ימים" עם האפיפיור, ושמו הוסר מהאתרים הרשמיים של חב"ד ומ'רשימת הרבנים השלוחים', פנה לבית הדין הגבוה של חב"ד בדרישה להזמין את ראשי התנועה לדין תורה • מזכיר ביה"ד השיב: "עשית מעשה שגרם חילול ה' נורא. לך לממונים עליך שיורו מה לעשות" • בעקבות כך הוא פרסם מכתב חרטה - השם סוף לסערה: "טעיתי ומבקש מחילה, מעומק הלב מתחרט, ומקבל על עצמי שלא לחזור על טעויות כאלו"
נתן פרל
י"ד אייר התשע"ז / 10.05.2017 20:31

אחרי שורה של הודעות מתפתלות, כתב אחר הצהרים (רביעי, שעון ניו יורק)  המשפיע החסידי הרב דב פינסון, מכתב בחתימת ידו, בו הוא מביע חרטה על הנסיעה לוותיקן ועל הפגישה עם האפיפיור, ומודיע כי לא יחזור על מעשים שכאלו.

אתר חרדים10 חושף את מכתב החרטה המלא, השם סוף לסערה. בהצהרה הברורה, ששמה קץ לשמועות ומסרים בשמו – הוא כותב:

בס”ד.

יום י”ד איי”ר תשע”ז

בעזהי”ת

שלום וברכה, לכל מאן דבעי

לגבי הפגישה האחרונה שלי, שהתפרסם בעולם, והפך לענין ציבורי, הגם שלכתחילה כוונתי הייתה לשם שמים, אמנם בפועל יצא מזה חילול ה’ עולמי ה”י,
ועכשיו הנני מבין שכל הנ”ל הוא נגד תורתנו הק’ ונגד דעתו הק’ של כ”ק אדמו”ר זצוק”ל, וכל הענין עדיף היה אם לא היה קורה מלכתחילה,
וטעיתי ומבקש מחילה,
ואני באמת מעומק הלב מתחרט ע”ז, ומקבל על עצמי שלא לחזור על טעויות אלו,
וכולי תקווה שמודה ועוזב ירוחם
וה’ הטוב יכפר

בברכה
דובער פינסון

דובדבן

המכתב מגיע לאחר שקודם לכן פנה המשפיע הכריזמטי אל בית הדין של ‘ועד רבני ליובאוויטש’  בארצות הברית – בית הדין הגבוה של חב”ד,  בו חברים רבני חב”ד הבכירים באמריקה, אירופה וישראל – וביקש לתבוע לדין תורה את הנהלת ‘המרכז לענייני חינוך’, ואת הנהלת ‘צעירי אגודת חב”ד’, כדי לאלץ אותם לשנות את ההחלטה להשמיט את שמו מהאתרים הרשמיים של תנועת חב”ד, ולהחזיר את שמו לרשימה.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום שני, שעתיים אחרי פרסום הווידאו בו הוא תועד רוקד מול האפיפיור עם חברי קבוצה בראשה עמד, מלווים בגיטרות ושרים את השיר “אורך ימים אשביעהו” – החליטה הנהלת ‘המרכז לענייני חינוך’, הגוף הממונה על מערך השליחות של חב”ד בעולם, להסיר את שמו ופרטי המרכז בראשו הוא עומד, הפועל בשכונת פלטבוש שבברוקלין, מהאתרים הרשמיים של תנועת חב”ד, ומ’רשימת הרבנים השלוחים’.

כפי שדווח בחרדים10 – שחשף את הצעד המנהלי – מדובר היה בענישה פנים-תנועתית חמורה, שכן רשימה זו היא המדד הרשמי מי פועל מטעם ובתוך חב”ד ומי בחוץ.

פינסון

‘הנהלת צעירי אגודת חב”ד’, שהיא בעצם מה שמוכנה בתנועת חב”ד ‘השליח הראשי’ של ניו יורק, וכל שלוחי חב”ד במדינה פועלים תחת סמכותה, קיבלה עדכון על הצעד.

גורם במרכז חב”ד בניו יורק אמר לחרדים10: “למרות שמאז שפתח את מרכז הקבלה שלו, הוא לא פעל בשמה של חב”ד בצורה רשמית – כדי להרחיק את הרעיון והמחשבה שדבר זה מקובל ורצוי בתוך חוגי חב”ד, בעוד הרבי זצ”ל יצא נחרצות וברורות נגד כל פגישה או ביקור בוותיקן או עם האפיפיור – שמו הוסר”.

בתגובה, מזכיר  בית הדין, הרב נחום שפירא, השיב לו במכתב: “עשית מעשה שגרם חילול ה’ נורא. לך לממונים עליך והם יורו לך מה לעשות,לפני שאתה פונה לבית הדין”.

 פינסון

כפי שדווח בחרדים10, הפגישה מעוררת הסערה עם האפיפיור התקיימה בעקבות מגעים שקיים הרב חיים ברוך (אדגר) גלוק, עסקן ניו יורקי ידוע, המתגורר בשכונת בורו פארק, ומכנה עצמו גם בתואר ‘הרב הראשי של גליציה’.

בסיום הפגישה עם האפיפיור – אותה הגדיר הרב פינסון ‘קידוש ה” – שרו ורקדו בפניו חברי הקבוצה בראשה עמד הרב פינסון, כשהם מלווים בגיטרות של חברי להקת ‘פומפדיתא’, את השיר “אורך ימים אשביעהו” – כשהאפיפיור נע לצלילי הניגון.

בהודעה שפרסם אתמול בדף הפייסבוק שלו, הסביר הרב פינסון את השתלשלות האירוע.

לדבריו, אחרי פגישה אישית חשובה עם האפיפיור במשרדו, “נכנסתי אל החדר הגדול וראיתי את הקבוצה מחכה שם. חלקם היו חלק מהקבוצה הרשמית שלנו, אבל כמה מהם לא היו אמורים להיות שם”.

הוא הוסיף: “השירה והמוסיקה החלה באופן ספונטני ללא ידיעתי או הסכמתי. מצאתי את עצמי לכוד בין חובה לא לעשות כאן חילול השם באותו רגע, לבין ההתפרצות הספונטנית של הקבוצה. זה שלא רציתי להעליב יצר את הרושם הלא נכון שאני מוחל על ההתנהגות הזאת. (תוכלו להבחין נו בסרטון כי הצלחתי לעצור את השירה והמוסיקה ברגע שזה אפשרי).

“לצערי העמוק הסרטון הזה שוחרר בכלל (וזה היה בטעות), מה שצייר את כל הביקור בצורה כזו. למען האמת, הפגישה הממשית הייתה קידוש שם שמיים, וזה יהיה רווח לכל היהודים ברחבי העולם”.

הרבי מליובאוויטש זצ”ל  נגד פגישה עם האפיפיור:

יצוין, כי הרב פינסון הוא בן למשפחה חב”דית ותיקה ועניפה: הוא נכדו של המשפיע החסידי הנודע, רבי אברהם דרייזין זצ”ל, ממשפיעי חב”ד הבולטים. דודו הוא איל ההון החב”די שלום בער-דרייזין. סבו האחר היה הרב יהושע פינסון ז”ל, חבר אגודת חסידי חב”ד העולמית – הגוף העליון של חב”ד, והגבאי הראשי בבית המדרש הגדול של חב”ד בברוקלין-770.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות