הפרד ומשול? איום בהגשת תביעת ענק נגד רשת גני ‘קן ציפור’ באלעד

יוני גרין
|
י"ד אייר התשע"ז / 10.05.2017 18:02
שביתת הגננות ברשת גני ‘קן ציפור’ באלעד מחריפה: בעוד ההנהלה מנסה לפורר את השביתה, לגייס גננות חלופיות, ומשגרת זימונים מאסיביים לשימוע – ההסתדרות שיגרה לרשת מכתב אזהרה • בא כוח ההנהלה: “השביתה – בניגוד מוחלט ותוך הפרה בוטה של החלטות בית הדין. מביש”

לקראת היום הרביעי והרצוף לשביתה ברשת גני הילדים ‘קן ציפור’ בעיר אלעד ולנוכח ניסיונות ההנהלה לשבור את השביתה המתקיימת זה שלושה ימים, במחאה על מה שהגננות מכנות “הניצול והפגיעה הקשה בתנאי העסקתם” – החלו היועצים המשפטיים בהסתדרות בהכנת תביעת ענק כנגד הרשת.

לטענת ההסתדרות, בהנהלת הרשת מנסים לפגוע באופן חסר תקדים בגננות החרדיות, באמצעות ניסיונות לשבור את השביתה, תוך פגיעה קשה בחוק.

בהסתדרות אומרים לחרדים10, כי הערב (רביעי), הודיעו היועצים המשפטיים – עורכי הדין אלעד מורג וגלי שטייברג למנכ”ל הרשת אורי ברים, כי הצעדים הבלתי חוקיים שנוקטת הרשת בימי השביתה, כדי לפגוע בזכות להתארגנות – לא מותירים מנוס מפני פנייה לערכאות שיפוטיות, שיגנו על זכות העובדים להתאגד ויעצרו את מה שהם מכנים, ההתעללות הנמשכת בגננות.

מאז פריצת השביתה ב’קן ציפור’, שבאה לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן בין ההסתדרות לבין ‘קן ציפור’, ובשל מה שההסתדרות טוענת “חוסר נכונות של הרשת לתת לעובדות, גננות ממשפחות חרדיות באלעד, את הזכויות המינימליות על עבודתם הקשה והמסורה – נוקטת הרשת בהובלת המנכ”ל אורי ברים בניסיונות של יצירת ‘הפרד ומשול” בין העובדות, גיוס עובדות חלופיות כדי לנסות ‘לשבור’ את השביתה – והמשך זימון לשימועים מסיביים של למעלה ממחצית הגננות, במטרה להלך אימים על העובדים”.

בהסתדרות אומרים, כי “אם הנהלת הרשת לא תתעשת, יצא המהלך המשפטי לדרך באופן מיידי תוך הצגת תיעוד וראיות לפגיעה הקשה של ‘קן ציפור’ בזכות להתאגדות של עובדיה”.

בהסתדרות מוסיפים ואומרים כי במקביל, כבר הערב ומחר ובמקביל לשביתה יקיימו עובדי הרשת כנסים ופעולות מחאה, שיימשכו ואף יחריפו ככל שיידרש.

מההסתדרות נמסר: “בשעות אלו אנחנו מבקשים לחזק את העובדות גיבורות הרוח, שלא מסכימות להיכנע ללחצים, לניצול וביזוי רק בשל העובדה שהם בחרו לעמוד על זכותן לעבודה בכבוד ולקבל את הזכויות המינימליות המגיעות להם.

“לא נרפה את ידינו מכל פעולה נדרשת על מנת לגבות את העובדות ולהעביר בכך מסר ברור של סולידריות כלפי עובדים מכל רבדי החברה הישראלית. אנו קוראים להנהלת “קן ציפור” לנטוש את הניסיון לפגוע בעובדות ולשבת באופן מיידי למשא ומתן כדי להגיע לסיכומים הוגנים, שיאפשרו חזרה לשגרה לטובת העובדים, ההורים והרשת”.

רשת קן ציפור מונה כ-15 גנים באלעד, מנוהלת על ידי אורי ברים ומשמשת את הציבור הכלל-חסידי בעיר. ברשת מועסקות כ-50 גננות.

מטעם ההסתדרות מובילים את המגעים אנשי מרחב פתח תקווה, בראשותו יו”ר המרחב גיורא נחום ואנשי החטיבה החרדית בראשותו של עו”ד רפי מלאכי.

בתוך כך, גורמים המקורבים להנהלת הרשת שבים וטוענים בשיחות עם חרדים10, כי השביתה מתקיימת ב”ניגוד להוראותיו המפורשות של בית הדין” בעיר אלעד.

למרות שיוזמי השביתה טוענים כי הי מתקיימת “לאחר קבלת היתר מדיינים לענייני ממונות”, לדברי הגורמים המקורבים להנהלה,  גם במכתבו של הדיין הגאון רבי מנדל שפרן למטה המאבק – אין היתר לשביתה.

הרב שפרן

הטוען הרבני הרב חיים גרליץ, ב”כ ההנהלה, מסר לחרדים10:

“מבלי להיכנס לטענות ההדדיות שבין הצדדים, ככל שישנן, שהמקום להתייחס אליהן, הוא בוודאי לא במסגרת אתרי החדשות, הרי שאין ספק, כי החדשה העיתונאית של השבוע, היא קיומה של שביתת עובדות רשת חינוך חרדית, בניגוד מוחלט ותוך הפרה בוטה של החלטות בית הדין, שעל כולנו, כחרדים לדבר ה’, לקיים ללא כחל ושרק.

“יותר ממה שזה מביש – זה כואב, וחבל”.

 

 

קן ציפור

 

קן ציפור