הקהילה היהודית ב’יום הניצחון’: הגר”ב לאזאר הניח זר זהב • צפו

72 שנה לניצחון הרוסי במלחמת העולם השניה: רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, השתתף במצעד הצבאי הענק והמרשים בכיכר האדומה ונשא תפילת 'קל מלא רחמים' • הצהיר בנאומו: "הניצחון האמיתי הוא בהענקת חינוך יהודי לדור הצעיר"
נתן פרל • צילום: לוי נאזרוב
י"ד אייר התשע"ז / 10.05.2017 14:02

במזג אוויר חורפי, ציינה רוסיה בפעם ה-72 את סיום מלחמת העולם השנייה, שהסתיימה בנצחון הצבא האדום על צבא גרמניה הנאצית – ובכך בא הקץ למלחמה העקובה מדם, שגבתה את חייהם של מיליוני אזרחים במדינות ברית המועצות לשעבר.

רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, השתתף במצעד הצבאי הענק והמרשים בכיכר האדומה שבמרכז מוסקבה, כשהוא יושב לצדו של נשיא ברית המועצות לשעבר מיכאל גורבצ’וב.

קודם לכן ערך הרב הראשי תפילת ‘קל מלא רחמים’ לזכר ששת מיליוני היהודים שנעקדו על קידוש השם הי”ד, ובהתאם לכללי הטקס ברוסיה הניח זר זהב לזיכרון הנספים בשם כל העם היהודי ברוסיה.

בדבריו אמר הגר”ב לאזאר: “הניצחון האמיתי הוא בהענקת חינוך איכותי, מושקע ואמיתי לדור הצעיר”. הוא הוסיף: “בלבנו תמיד נודה ללוחמים המסורים שמסרו עצמם במלחמה והביאו לקיצה”.

קבוצת ‘וטרנים’ יהודים – ותיקי המלחמה שעדיין בחיים, התלוו אל הרב בטקס, לאחר שהשתתפו קודם לכן בטקס מיוחד שנערך עבורם ב’מרכז החסד היהודי – שערי צדק’, שם השתתף גם שגריר ישראל ברוסיה, גרי קוהן, מנכ”ל הג’וינט אלק נדן וקהל אורחים. ‘מרכז החסד היהודי’ מעניק עזרה קבועה במשך כל השנה, במזון וברפואה לאלפי נזקקים יהודים, בהם וטרנים וניצולי שואה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות