אז מה אם הבטיח? טראמפ הכריע: השגרירות לא תועבר מת”א לבירה

הנשיא טראמפ החליט, כמו קודמיו, לחתום על הצו שדוחה את המהלך בחצי שנה • זאת בניגוד להצהרותיו החוזרות במערכת הבחירות ואחריהן, לפיהן יעביר בצעד היסטורי את השגרירות ל"בירת הנצח של העם היהודי"
נתן פרל
י"ד אייר התשע"ז / 10.05.2017 11:03

גורמים בכירים בממשל האמריקני אומרים כי הנשיא דונלד טראמפ כבר החליט להאריך את הצו שמונע ומעכב את העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים. זאת בניגוד להצהרותיו החוזרות במערכת הבחירות ואחריהן, לפיהן יעביר בצעד היסטורי את השגרירות ל”בירת הנצח של העם היהודי”. על ההחלטה דווח לראשונה על ידי העיתונאי אריאל כהנא באתר 360-nrg.

בכך ינהג טראמפ  בדיוק כפי שנהגו קודמיו בתפקיד, שלא אישרו את החלטת הקונגרס להעביר את השגרירות.

גורם אמריקני טען כי ההחלטה כבר הועברה לידיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אלא שלשכת נתניהו הודיעה הבוקר: “לשכת ראש הממשלה לא קיבלה כל הודעה על החלטה כזו או אחרת של הנשיא בסוגיית השגרירות. עמדתה של ישראל שכל השגרירויות צריכות להיות בבירת ישראל ירושלים, ובראשן שגרירות ארצות הברית”.

לחרדים10 נודע, כי בלשכת ראש הממשלה לא קיבלו בהפתעה את הבשורה, למרות האמירות על ציפיות שהנשיא יקיים את הבטחת הבחירות שלו ויעביר את השגרירות לבירת ישראל.

בעת האחרונה הועברו מספר מסרים בין ישראל וארה”ב לפיהן אין זו העת הנכונה לבצע את מהלך העברת השגרירות. בצד האמריקני אף טוענים כי בישראל רמזו שעדיף לעכב את המהלך, לפי שעה.

עם זאת, ישנה אכזבה בישראל, שכן  הציפיה הישראלית היתה להכרזה בנושא ירושלים במהלך ביקורו של הנשיא בישראל בעוד פחות משבועיים.

כעת נראה שדווקא ההכרזות לגבי הכוונה לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים – הן שיעמדו במרכז הביקור.

השגריר דיוויד פרידמן, שיגיע בעוד כשבוע לישראל, כנראה קיבל את הבשורה זמן מה לפני שהיא הועברה לידיעת ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות