שובו בנים מפיצים ‘טיפות פלא’ של הרב ברלנד • רוקחים: עבריינות

בקהילת 'שובו בנים' מפיצים 'טיפות פלא מגן עדן' ש"יטפלו בכל מחלה כולל סרטן, שיתוק, דימומים ומה לא, תמורת 100 ש"ח לבקבוקון" • הסתדרות הרוקחים: ה'רפואות' האלה מתחילות בחטא ונגמרות בפשע • דוברו של הרב ברלנד: "הרב נותן את הטיפות האלה כברכה, מי שמאמין בזה - לוקח"
יוסף גרינבוים
י"ד אייר התשע"ז / 10.05.2017 10:07

אנשים בקהילת ‘שובו בנים’, בראשה עומד הרב אליעזר ברלנד, מפיצים ‘טיפות פלא’, המכונות “הטיפות של הגה”צ הרב אליעזר ברלנד שליט”א”. לדבריהם הטיפות “יטפלו בכל מחלה כולל סרטן, שיתוק, דימומים ומה לא, יכולות להיות שלכם תמורת בסך הכל 100 שקלים לבקבוקון”.

לפיו הפרסום, שנחשף ב’ישראל היום’, אפשר להשיג את הטיפות בטלפון, בפקס ובדירת מגורים בירושלים.

בשיחה שקיימה כתבת ‘ישראל היום’ מירי עדן עם המפיץ הוא הבהיר: “תדעי לך, זו תרופה שעוזרת. בטוח. לא כמו תרופות אחרות, שא־ו־ל־י עוזרות” – זאת לאחר שנאמר לו שהתרופה מיועדת לאישה מבוגרת שלקתה בשבץ. המפיץ הוסיף והסביר לכתבת, כי על החולה לשתות 20 טיפות בכל שעה עגולה במשך 40 יום, ולאכול עד שבע פעמים ביום מרק גזר, קישוא ובטטה.

מהפרסום של הטיפות באתר קהילת ‘שובו בנים’ עולה שהפלא עשוי משמנים ארומטיים שמיוצרים בחו”ל, “באיכות גבוהה מאוד ובפיקוח לאורך כל שלבי הייצור”.

על פי הפרסום, הטיפות מכילות זרעי גזר, רוזמרין, למון גראס, מנטה, ציפורן, אספרגוס ועוד, והן לכאורה מטפלות ב”בניית תאים חדשים – מסייע לגוף להתגבר על כל מחלה – הרצת הדם בכל חלקי הגוף, חילוף חומרים מהיר, איזון הגוף, חיזוק המערכת החיסונית, קשב וריכוז, צלקות וכאבי אוזניים”.

יו”ר הסתדרות הרוקחים, הרוקח דוד פפו, הזדעזע כששמע על כך לראשונה – והזהיר: “אל תשתו מ’התרופה'”.

לדבריו,”מדובר בעבריינות לשמה. ה’רפואות’ האלה מתחילות בחטא ונגמרות בפשע. אין תרופה שמרפאה ה־כ־ל, ואסור לתת התוויה רפואית לתכשיר שאיננו תרופה”, אמר פפו.

הוא הוסיף:  “הרכיב ‘ועוד’ לא קיים והוא מפחיד אותי. זו הפקרות. אין לקנות ‘תרופה’ ממקור לא ברור. אין להסתפק במספר טלפון או בהכשר – מהודר ככל שיהיה – המודפס על ‘תרופה’. חייבים להופיע גם שם היצרן או היבואן וכתובתם ואישור ברור של משרד הבריאות שמדובר בתרופה”.

עו”ד לאה ופנר, מזכ”ל ההסתדרות הרפואית, הבהירה לישראל היום: “אנחנו מתנגדים לכל תכשיר ה’מתחזה’ להיות רפואי ואינו ניתן על ידי רופאים. מדובר בתופעה מסוכנת מאוד העלולה לגרום לנזק בלתי הפיך ואף לעלות בחיי אדם, שכן אין אנו יודעים מה מכיל התכשיר. אנו מצפים שמשרד הבריאות ימנע תופעות מעין אלו ויתערב לאלתר, שכן מדובר בעבירה בוטה על החוק”.

ממשרד הבריאות נמסר: “המסרים שיוחסו למוצר מטעים ולא אושרו על ידינו. הפנייה הועברה לבדיקת הגורמים המוסמכים”.

עו”ד שרה מרקוביץ’, המייצגת כמה מקורבנותיו של הרב ברלנד, מסרה בשיחה עם ישראל היום, כי להערכתה הכספים ממכירת ה”תרופה” מיועדים למימון עורכי הדין של הרב. לדבריה, “חבל שהכסף יגיע מאנשים תמימים ומסכנים שזקוקים לישועה”.

בני מחלב, דוברו של הרב ברלנד, מסר בתגובה לישראל היום: “הרב ברלנד נותן את הטיפות האלה כברכה, כמו שהוא נותן תפילה. מי שמאמין בזה – לוקח. אלה טיפות שהרב מברך אותן. פשוט מאוד. לא מעבר לזה. אבל יש לזה עלויות – בקבוקונים, מילוי, לסדר… אז יש עלות של 25-40 שקלים לבקבוק. זו נקודה רגישה שמנסים דרכה לפגוע ברב. יש גם כאלה שמקבלים בחינם”.

הרב ברלנד שוהה בימים אלה במעצר בית ב’מלונית’ הממוקמת ליד בית החולים ‘הדסה עין כרם’.  זאת לאחר שלפני חג הפסח שוחרר מהכלא, בשל מצבו הרפואי. הרב ברלנד הורשע בביצוע מעשים חמורים בנשים ובתקיפה.

הרב ברלנד על ‘טיפות הפלא’ • האזינו

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מעניין מאד
    10/05/2017 13:47
    בתיה
  1. הלוואי שיעזור

  2. הסלוגן של ברסלב
    10/05/2017 14:53
    יעקבובו
  3. על כל טיפה וטיפה

  4. הפלא היחיד הוא שיש כל כך הרבה טיפשים שמאמינים ומשלמים על רמאות כזאת
    10/05/2017 23:50
    יחצן
  5. דוד שלי שתה תטיפות ומת מהמחלה בן 45זל

  6. הרב ברלנד וענבל אור
    11/05/2017 11:48
    DORA
  7. לשים אותם בתאים סמוכים בבית הסוהר שיוכלו דרך האשנב להתייעץ על איך לעקוץ עוד תמימים טפשים